حمایت از برپایی جشن‌های مردمی در فضای شهری مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت:  ضمن تبریک ایام دهه کرامت با بیان این خبر اظهار کرد: فرصت مناسبت‌های ملی و مذهبی، زمینه‌ساز انسجام اجتماعی، شادابی و نشاط مومنانه و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر است.
وی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی مسجد و تشکل‌های مسجد محور در مشهد، ظرفیت بسیار خوبی برای شهر است، ادامه داد: در این رابطه با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان بدنه فعال محلی مردمی را در اجرای فراگیر مراسمات و رویدادها، ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ها و افزایش تعداد مخاطب در رویدادها به میدان آورد.


معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در نظر داریم در دهه کرامت با مشارکت مساجد و تشکل‌های مسجد محور نسبت به برپایی جشن‌های خیابانی اقدام کنیم؛ هدف از برپایی این جشن‌ها نیز افزایش شادابی و نشاط مومنانه، آشنایی با سیره امام رضا(ع) و اهل بیت و تقویت مشارکت در برگزاری جشن‌های ساده، کم هزینه و در سطح معابر عمومی و خیابان‌ها است.


ابراهیمی تصریح کرد: مساجد و تشکل‌های مردمی می‌توانند با مراجعه به سامانه مشارکت های اجتماعی به آدرس mosharekat.etefaq.org/mosharekat ثبت نام کرده و نسبت به ارائه برنامه پیشنهادی خود یا ثبت درخواست برگزاری جشن در فضای عمومی اقدام کنند.


وی اضافه کرد: پس از ثبت درخواست مشارکت از سوی تشکل‌ها، این درخواست از سوی معاونت فرهنگی مناطق بررسی و در قالب ارائه خدمات غیر نقدی، مشارکت در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت صورت می‌گیرد.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در صورتی که تشکلی در نظر داشته باشد تا برای گروه‌های خاص از قبیل توانیابان، نابینایان، آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان کار و معلولین مراسمی برگزار کند، این معاونت مشارکت ویژه‌ای با تشکل مذکور خواهد داشت.


ابراهیمی با بیان اینکه مساجد و تشکل های مردمی که در حاشیه شهر فعالیت می‌کنند، از مشارکت بیشتری در زمینه برپایی جشن‌های دهه کرامت برخوردار خواهند بود، گفت: تشکل‌ها می‌توانند تصاویری از جشن‌های خود در این ایام تهیه کنند تا با نام آن مسجد یا تشکل در فضای مجازی منتشر شود.

 

منبع: روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد