دست پُر مدیریت شهری در حوزه ورزش بانوان

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی در گفتگویی با اشاره به توجه ویژه کمیسیون بانوان و خانواده نسبت به موضوع «ورزش بانوان»، اظهارکرد: براساس همین نگاه و رویکرد، امسال و در ماه مبارک رمضان، مسابقات ورزشی ویژه بانوان، در ۳ رشته والیبال، بسکتبال و فوتسال با حضور ۶۸ تیم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این رویداد شهری توانست یک هزار نفر از بانوان و دختران این شهر را جذب خود کند و لحظات شاد و مفرحی را برای آن‌ها به ارمغان آورد، گفت: علاوه‌بر این، با بهبود شرایط کرونایی، برگزاری ورزش صبحگاهی به صورت رایگان در دستورکار حوزه تربیت بدنی شهرداری قرار گرفته و بانوان عزیز مشهدی می‌توانند در بوستان‌های ویژه بانوان، مساجد منتخب و مجتمع‌های مسکونی با بیش از ۵۰ واحد، از این خدمات بهره ببرند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: درحال حاضر، ورزش صبحگاهی در ۱۵ بوستان، ۳۰ سالن ورزشی، ۵۰ مسجد و ۵ مدرسه دایر است؛ خوشبختانه استقبال خوبی از این اقدام شده و تقاضا برای افزایش ظرفیت هم وجود دارد.

سلیمی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و تبریک زادروز حضرت فاطمه معصومه (س)، تصریح کرد: به همین مناسبت، هفته آینده همایش بزرگ کوهپیمایی ویژه بانوان و دختران مشهدی، با محوریت ساکنان حاشیه شهر در برنامه شهرداری قرار گرفته و ۲ هزار نفر از دختران و زنان مشهدی در این رویداد ورزشی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این رویداد کوهپیمایی، همایش‌های مختلف ورزشی و تفریحی در مناطق مختلف شهرداری پیش‌بینی شده، گفت: از دیگر اقدامات دهه کرامت می‌توان به برگزاری همایش همسان‌سازی مربیان طرح‌های ورزش صبحگاهی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خبرداد.

سلیمی افزود: برگزاری رویداد‌های ورزشی ویژه بانوان پس از دهه کرامت نیز ادامه خواهد داشت و براساس گزارش ارائه شده از سوی اداره تربیت بدنی شهرداری، از ابتدای مهرماه، مسابقات جام بزرگ ویژه بانوان رشته‌های مختلف ورزشی همچون فوتبال، فوتسال، بسکتبال و ... برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد ورزشی در رشته‌های تیمی یکنفره، اظهارکرد: مرحله مقدماتی این مسابقات در فصل تابستان و سپس افراد منتخب، در قالب مرحله شهری، در ۶ ماهه دوم سال به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.