رئیس سازمان بازرسی: احکام سنگینی برای مفسدان اقتصادی صادر شد| جلوگیری از تعطیلی و ورشکستگی ۳۰۰۰ واحد تولیدی

به گزارش شهرآرانیوز، ذبیح‌الله خداییان پیش از ظهر امروز در بدو ورود به استان آذربایجان غربی در گلزار شهدای این استان حضور یافت و با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشت و بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

وی همچنین بر سر مزار مرحوم شیخ غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه نیز حضور یافت و با قرائت فاتحه و اهدای گل به این مبارز نستوه انقلابی ادای احترام کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی ضمن پاسداشت ارزش شهادت و ایثار، پاسداری از امانت شهدا را وظیفه‌ای بزرگ عنوان کرد.

خداییان در ادامه سفر به ارومیه با حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی، اقدامات مثبت و گام‌های بلندی برداشته شده که موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه تاکید بر اجرای قانون دارند و معتقدند که امنیت در سایه اجرای قانون تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشدید و احکام قاطع و سنگینی صادر شده است، افزود: رئیس قوه قضاییه تاکید دارند مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با رعایت مر قانون صورت گیرد و دقت شود تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌ای حقی از کسی تضییع نشود.

خداییان به تاکیدات و اقدامات رئیس قوه قضاییه در حوزه ساماندهی زندان‌ها اشاره کرد و گفت: شخص ایشان بیش از هر رئیس قوه‌قضاییه‌ای در زندان‌ها حضور پیدا کرده، با زندانیان ملاقات چهره به چهره داشته‌اند، شخصا مسائل آن‌ها را پیگیری می‌کنند و تاکید دارند که زندان باید با اقدامات آموزشی و تربیتی زمینه باز اجتماعی کردن زندانیان را فراهم سازد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در دوره تحول و تعالی توجه جدی به تولید و اشتغال شده است به طوریکه در این مدت، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال شده و یا از تعطیلی و ورشکستگی آن‌ها جلوگیری به عمل آمده است و ستاد‌های اقتصاد مقاومتی همچنان پیگیر اجرای منویات مقام معظم رهبری در این خصوص هستند.

خداییان همچنین به تاکیدات رئیس قوه قضاییه پیرامون رعایت حدود اختیارات قانونی ضابطین و مقامات قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی در اجرای سند تحول قضایی با ارائه هشدار‌های به موقع به دنبال پیشگیری از سوجریانات است.