آغاز بارش‌های پراکنده در خراسان رضوی از عصر امروز (۱۷ خرداد ۱۴۰۱)

گروه جامعه|شهرآرانیوز؛زهرا عنایتی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: در ۲۴ گذشته قوچان با ۱۱ درجه خنکترین و سرخس با ۴۰ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۴۳کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی افزود: در این مدت دمای هوای مشهد بین ۱۹ و ۳۴ درجه در نوسان بوده است. پیش بینی می‌شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات روز به ۳۶ و در خنک‌ترین ساعات به ۲۱ درجه سانتیگراد برسد.

عنایتی ادامه داد: از عصر امروز شاهد بارش‌های پراکنده رگباری در برخی نواحی غربی استان هستیم. از فردا تا اوایل هفته آینده در بخش‌هایی از مرکز، نواحی غربی و شمالی بارش‌ها با شدت و ضعف در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از روز جمعه به بعد علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا به ویژه در نواحی شمالی و بخش‌هایی از مرکز حجم بارش‌ها به گونه‌ای خواهد بود که احتمال ایجاد رواناب و سیلاب وجود خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین از امروز تا پایان هفته در نواحی بادخیز شرقی و جنوبی استان وزش باد شدید را خواهیم داشت که موجب کاهش کیفیت هوا و دید می‌شود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بوده است و هم‌اکنون این عدد با شاخص ۷۲ نشان‌دهنده این است که هوای مشهد در شرایط قابل‌قبول قرار دارد.