سفر بیش از ۱ میلیون زائر به مشهد در دهه کرامت

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر گفت: باتوجه به فرارسیدن دهه کرامت و تعطیلات نیمه خرداد اقبال ویژه‌ای را امسال ازحضور زائران در مشهد داشتیم.
وی با اشاره به اینکه مشهد با برخورداری از ظرفیت ۱۲۰ هزار نفری در واحد‌های رسمی میزبان زائران و مسافران بود ادامه داد: در این مدت نیز هماهنگی‌هایی را در واحد‌های اضطراری مانند حسینیه‌ها و مدارس و اماکن متعلق به شهرداری، سپاه و امورمساجد برای اسکان زائران انجام دادیم و همچنین اماکنی که میتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم در گردانه کار قرار گرفته است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه استان خراسان رضوی با بیان اینکه از مهمانسرا‌های دولتی و زائرسرا‌های آستان قدس رضوی هم استفاده شد، تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه به هماهنگی‌هایی که انجام شده بود و دستگاه‌های اجرایی که پایه کار بودند توانستیم هماهنگی‌هایی در زمینه اسکان و رسیدگی به شکایت انجام دهیم.

وی به رسیدگی از تخلفات نرخی و شکایت‌هایی که زائران داشتند اشاره کرد و ادامه داد: در محور‌های منتهی به حرم رضوی ۱۰۶ بازرس مستقر بودند و به شکایت‌ها رسیدگی کردند.

بیدخوری به سفر بیش از ۱ میلیون ۷۵۰ هزار نفر زائر و مسافر به مشهد در ایام دهه کرامت و تعطیلات نیمه خرداد اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، خوشبختانه بدون دغدغه مسافران و زائران به استان و مشهد سفر کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: از ۱۱ تا ۲۰ خرداد سال جاری ۸۱.۵ درصد ظرفیت اقامت در مشهد اشغال شده است.