بررسی آخرین تصمیم‌گیری‌ پس از صدور بیانیه شورای حکام با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا حاجی بابائی رئیس نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام در تشریح جلسه امروز صبح این هم‌اندیشی گفت: این جلسه با حضور اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با هدف بررسی آخرین تصمیم‌گیری پس از صدور قطعنامه، برجام و علت چرخش سیاسی آژانس علی‌رغم همکاری‌های ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایندگان در ابتدای این جلسه سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص بیانیه شورای حکام و برجام مطرح و اسلامی نیز در پاسخ به آن‌ها گزارشی خوب و کاملی را ارائه کرد.

حاجی‌بابایی ضمن تاکید براینکه متاسفانه بیانیه شورای حکام تنها یک بیانیه کاملا سیاسی بود، اظهار کرد: این بیانیه برای فشار بیشتر اقتصادی بر ایران و در شرایط مبارزه بی‌امان میان کشور‌های اروپایی، جنگ اوکراین و روسیه صادر شد، اما در مقابل آن باید از موضع‌گیری سازمان انرژی اتمی کشورمان برای پاسخ مناسب و فوری نسبت به بیانیه شورای حکام تقدیر و تشکر کرد که بلافاصله دوربین‌ها را قطع و سطح نظارت‌ها را کاهش داد و این اقدام حق طبیعی ما بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به اقدامات آژانس انرژی اتمی و عدم اجرای تعهدات برجامی از سوی اروپایی‌ها، اگر آن‌ها اقدامی برای رفع این مسایل انجام ندهند، ما در بحث غنی سازی حرکت جدیدی را آغاز کرده و میزان غنی سازی را افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: توقیف کشتی ایرانی از سوی یونانی‌ها و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران و در نهایت آزادسازی این کشتی نشان داد که باید در برابر قدرت‌ها و قلدری‌ها با قدرت وارد عمل شد و راهی جز این موضوع وجود ندارد.  

حاجی بابایی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته‌ای آمادگی کامل دارد و مجلس نیز پشتیبانی لازم را در این موضوع انجام خواهد داد، ما هر گونه حرکت غیر متعارف و سیاسی را به موقع پاسخ می‌دهیم و در برابر فشار‌های وارده، اقدامات و فشار‌های متقابلی را بر آن‌ها وارد خواهیم کرد.