دریافتی معلمان مدارس غیرانتفاعی نباید کمتر از قانون کار باشد

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی پور درباره طرح برخی شهریه‌های نامتعارف در مدارس غیرانتفاعی کشور، تاکید کرد: طرح مربوط به ساماندهی مدارس غیرانتفاعی با عنوان «طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در دستور کار بررسی صحن مجلس قرار دارد که در این طرح به شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز پرداخته شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون آموزش، مصوبه‌ای به تصویب رسانده تا سامانه‌ای برای شفاف‌سازی همه دریافت‌ها و پرداخت‌های فوق برنامه‌هایی که مدارس غیرانتفاعی در دست دارند، راه اندازی شود. در این مصوبه مدارس غیرانتفاعی حق گرفتن هزینه مازاد به بهانه فوق برنامه ندارند و نباید معلمانی که تایید نشده‌اند را استخدام کنند.

حاجی پور با بیان اینکه با تصویب این طرح تمامی معلمان مدارس غیرانتفاعی نیز باید گزینش شوند، ادامه داد: اطلاعات مربوط به معلمان دقیقاً باید به صورت شفاف در سامانه مدارس غیرانتفاعی متصل به سراسر کشور و وزارت آموزش و پرورش دیده شود تا حقی از معلمان نیز ضایع نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص حقوق معلمین مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: بر اساس قانون کار، حداقل حقوق معلمان باید حداقل ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد و بر این اساس هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می‌کند، نباید کمتر از این مبلغ دریافتی داشته باشد و بیمه معلمان هم باید توسط مدرسه پرداخت شو