هوشیاری در برابر دشمن، لازمه نفوذناپذیری محتوای فقهی و علمی حوزه‌های علمیه

به گزارش شهرآرانیوز، سید احمد علم‌الهدی در دوازدهمین جلسه قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان افزود: محصول حوزه علمیه در نهایت به تربیت عناصر مومن و مخلص خدمتگزار برای نظام می‌انجامد و کارگزاران انقلاب از این طریق وارد عرصه‌های خدمت و جهاد می‌شوند.

وی ادامه داد: مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت حوزه علمیه، ساماندهی دروس خارج فقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ساماندهی به معنای نظارت بر اساتید و طلاب است، افزود: اساتید باید دروس را باقوت و پرمحتوا ارائه کنند و طلاب فعالیت‌های دقیق علمی داشته باشند.

وی بیان کرد: توجه قرارگاه فقاهت به جریان همفکری و هم‌اندیشی اساتید در جهت پاسخگویی به بدنه طلاب جوان یک ضرورت است و زمینه رشد حوزه علمیه را فراهم می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دغدغه برخی اعضای قرارگاه در خصوص جذب زودهنگام طلاب به ادارات و نهادهای دولتی به ویژه در سال‌های آغازین تحصیل اظهار داشت: به طور قهری امروزه شرایط زندگی تفاوت هایی با گذشته پیدا کرده و مشکلات معیشتی طلاب، باعث حضور و ورود آنان به عرصه‌های خدمتی در نهادهای دیگر شده است.

وی گفت: در مقام بیان راه‌حل برای این مشکل، کشف طلاب مستعد رشد و پیشرفت در مسیر فقاهت باید به موازات برنامه‌ریزی طرح های حمایتی از آنان در دستور کار قرار گیرد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه زیر نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز بزرگ حوزوی ایران است.

اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در ۹۸ حوزه علمیه ویژه برادران و ۴۸ حوزه ویژه خواهران در استان‌های خراسان برقرار است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی