قطع برق ۱۰۳ اداره و بانک در مشهد | برق ۴۷ اداره پرمصرف در استان قطع شد

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز؛ سید مجید آزیز در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: ادارات و سازمان‌های عمومی پرمصرف که از الگوی تعیین‌شده هیئت‌وزیران تبعیت نکنند و مصرف برقشان را کاهش ندهند، ضمن قطع برق، به مردم معرفی می‌شوند.
وی افزود: طبق مصوبه هیئت‌وزیران ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های عمومی باید مصرف برقشان را در ساعات اداری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰درصد و در ساعات غیراداری ۶۰درصد مصرف جاری‌شان را کاهش دهند.
آزیز بیان کرد: این مصوبه از سه‌شنبه هفته گذشته در خراسان رضوی اجرا شده است و در پی آن، دوشنبه ۲۲خرداد برق ۲۵ اداره پرمصرف و روز گذشته برق ۴۷ اداره پرمصرف در استان قطع شد.
وی اظهار کرد: اداراتی در شهرستان‌های نیشابور، قوچان، سبزوار، سرخس، تایباد، تربت‌حیدریه، گناباد، تربت‌جام، فریمان، مه‌ولات، خواف، جوین، کاشمر و چناران قرار داشتند که روز گذشته برقشان قطع شد.

قطع برق ۱۰۳ اداره و بانک مشهدی در یک هفته

همچنین حشمتی، سخنگوی صنعت برق استان خراسان رضوی، درباره وضعیت قطع برق ادارات پرمصرف در مشهد و طرقبه و شاندیز گفت: در یک هفته گذشته برق ۱۰۳ اداره و بانک پرمصرف در شهر مشهد و شهر‌های طرقبه و شاندیز قطع شد.
وی گفت: بیشترین تعداد قطعی برق مربوط به چهارشنبه گذشته و ۴۰ مورد در یک روز بوده است. همچنین، هم‌اکنون روند قطع برق ادارات و بانک‌ها کاهشی شده و به روزی ۱۰ مورد و کمتر رسیده است.
حشمتی با بیان اینکه درمجموع ۵۰۳ اداره و بانک در شهر‌های مشهد و طرقبه و شاندیز داریم، ادامه داد: کنتر‌های برق ادارات و بانک‌ها هوشمند است و اگر مصرف آن‌ها از میزان تعیین‌شده افزایش یابد، به‌صورت خودکار قطع می‌شود.
وی درباره وضعیت مصرف برق صنایع و چاه‌های کشاورزی هم گفت: با صنایع و چاه‌های کشاورزی تفاهم‌نامه داریم و کنتر‌های هوشمند براساس تفاهم تنظیم شده است.