نگاه پیشگیرانه به پل‌های شهر مشهد
مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری از تأسیسات شهرداری مشهد گفت: ۸۰ دستگاه پل و تقاطع غیرهم‌سطح در این شهر وجود دارد که نگاه ما از تعمیر و نگهداری و رسیدگی در وضعیت اضطراری، به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه آن‌ها تغییر یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهنام خیاط در همایش «نگاهی نو به سازه‌های بتنی با رویکرد دوام و پایایی» با بیان این مطلب که هر ۶ ماه یک‌بار معاینات ادواری پل‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مصالح به ۲ نوع طبیعی و مصنوعی تقســـیم‌بندی می‌شود و آسفالت هم به‌نوعی بتن محسوب می‌شود.
وی افزود: امسال و سال آینده به سازه بتنی پل‌ها نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت تا محل حمله‌های اسیدی و نمکی که بیشتر در نزدیکی آب‌چکان‌ها قرار دارد، با بتن‌های خاص و مقاوم ترمیم شود.
مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری از تأسیسات شهرداری مشهد با اشاره به اینکه همایش تخصصی «سازه پل‌ها» نیز از سوی مدیریت‌شهری برگزار خواهد شد، ادامه داد: برای پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر، عمر کمتر از ۱۰۰ سال متصور نیستیم و اکنون پل ستاری به‌عنوان قدیمی‌ترین پل مشهد با عمر شصت‌ساله در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.