زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش شهرآرانیوز، نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ریاست «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در حوزه‌های مسکن، شهر‌های جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، ریاست بانک مسکن، ریاست بنیاد مسکن در ساختمان دادمان و به شکل وبیناری با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با بررسی تازه‌ترین روند تامین اراضی، پالایش متقاضیان و اجرای پروژه‌های طرح برگزار شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده در جلسه شورای مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که مراحل نهایی پالایش را در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین شهر‌های جدید می‌گذرانند.

بنا بر اعلام «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان، متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حائز سه شرط (تاهل، عدم بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت) بوده‌اند.

وی گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توسط ادارات کل راه و شهرسازی و با نظارت سازمان ملی زمین و مسکن و حدود ۱۹۱ هزار واحد نیز توسط شهر‌های جدید تامین زمین شده است و این رقم با انجام الحاق‌ها و تغییر کاربری‌ها به حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان یادآور شد: بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و توافقاتی که انجام شده است تامین اراضی تمامی واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی که در برخی از استان‌ها مشکلاتی داشته باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شوند.

وی همچنین بر تسریع در تامین اراضی با کاربری مسکونی تاکید کرد.

بر اساس گزارش‌های ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان، استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و لارستان (اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان فارس) استان‌هایی هستند که اراضی طرح نهضت ملی مسکن را به طور کامل تامین کرده‌اند و استان‌های قم، کردستان، هرمزگان، ایلام و تهران ۵ استانی هستند که مکلف شده‌اند تا اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تا مردادماه سال جاری شناسایی، معرفی و تامین کنند.

محمودزاده بر اهتمام مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران استانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر روی اراضی تامین شده تاکید کرد و توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن سیاست دولت، تاکید رییس‌جمهوری و نیاز جامعه است که امیدواریم با تامین اراضی که انجام شده است هرچه سریع‌تر پالایش‌ها نهایی و ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد تا مردم شاهد عملکرد مناسب مجموعه دولت در بخش مسکن باشند.