افزایش نظارت‌ها در پی آغاز سفر‌های تابستانی به مشهد | معرفی بیش از ۵هزار متخلف به دستگاه قضا

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز، علی‌اصغر حسنی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: هم‌زمان با آغاز سفر‌های تابستانی زائران و مسافران به مشهد، کنترل و نظارت ما نیز افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، کنترل رستوران‌ها و مجتمع‌های غذایی در مناطق ییلاقی مشهد، طرقبه و شاندیز، نظارت بر اماکن اقامتی و مهمان‌پذیر‌ها از جمله اقدامات ما در تابستان خواهد بود.
حسنی با اشاره به گرمای هوا و استفاده مردم از استخر‌ها نیز افزود: در تابستان از استخر‌های شنا نیز بازرسی و از آب استخر‌ها نمونه‌برداری خواهد شد. همچنین وضعیت بهداشتی استخر‌ها بررسی می‌شود و زیر ذره‌بین بازرسان ما خواهد بود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از پیگیری و بررسی شکایات مردم که از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود نیز خبر داد.
وی با بیان اینکه بازرسان از ابتدای خرداد امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۳۶۳ بازدید در شهر مشهد انجام داده‌اند، ادامه داد: از مجموع این بازدید‌ها ۵ هزار و ۴۳۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
حسنی با بیان اینکه ۱۳۴ رستوران و مکان عمومی تعطیل شده است، افزود: در پی این بازدید‌ها ۲۲۹ نمونه‌برداری غذایی، ۳۸ هزار کلرسنجی استخر‌ها و ۱۵۰۰ نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی انجام شده است.
به گفته وی، با آغاز فعالیت مراکز ورزشی تاکنون ۲۶۹ بازدید و ۹۷ بازدید از استخر‌ها انجام شده است.
حسنی افزود: این بازدید‌ها و نظارت‌ها را ۴۹۸ کارشناس در قالب ۱۲۰ گروه انجام دادند.