اختصاص جایزه ویژه فستیوال جهانی رومانی به کارتونیست شهرآرا

لاله سادات کوثری-کارتونیست برجسته مشهدی درباره نحوه اختصاص این جایزه گفت: از طریق سایتهای معتبر از بیست و نهمین فستیوال جهانی کارتون و طنز فکاهی کشور رومانی مطلع شدم و با توجه به موضوع و هدف جشنواره سه اثر با موضوع فقر به جشنواره ارسال نمودم.

علیرضا پاکدل افزود: از میان این سه اثر یک اثر که اتفاقا خود بنده نیز به آن علاقه بیشتری دارم به مرحله نهایی راه پیدا کرد و جایزه ویژه را به خود اختصاص داد.

وی در پاسخ به محتوای این اثر تاکید کرد:  با توجه به اینکه فعالیت کاری  ام در حوزه کارتون با مطبوعات هم رقم خورده یکی از موضوعاتی که بارها و بارها بنده در رابطه با آن اثر خلق نمودم موضوع فقر بوده چرا که خود من نیز به این موضوع علاقه وافری دارم.

وی گفت: این اثر دو نادم نشسته روی نیکت را تشریح میکند که یکی فرد معمولی و دیگری فرد فقیر است. فرد معمولی در حال خرد کردن نان برای کبوترهایی است که در اطراف آن نیکت قرار دارند و این کار او در حالی است که کبوترها تکه های نان را به نوک میگیرند و به ادم فقیر می رسانند.

وی با بیان اینکه موضوعات اجتماعی را برای شرکت در جشنواره ها و فستیوالهای جهانی دوست دارم ادامه داد: از شهر مشهد علاوه بر من خانم محبوبه پاکدل هم حائز جایزه شدند و البته کارتونیستهای دیگری هم از کشور ایران در این جشنواره مقام آوردند و حائز رتبه شده اند.

وی افزود: پرداختن به موضوع فقر اولویت کاری من است و امیدوارم بتوانم در این حوزه نقش موثری داشته باشم