قرار زیارت در روز زیارتی امام رضا (ع)

به گزارش شهرآرانیوز؛حرکت پیاده به سمت حرم یکی از آیین‌های قدیمی در این روز است و به گفته شهردار مشهد، از دیرباز مشهدی‌ها در روز زیارتی امام‌رضا (ع) خدمت ایشان عرض ارادت می‌کردند و پیاده به سمت حرم مشرف می‌شدند.

در‌همین‌راستا در این دو طرح قرار است شهروندان مشهدی با پای پیاده از دو مسیرمیدان جانباز و چهارراه مصلی به حرم مطهر مشرف شوند و از طرف همه عاشقان ائمه اطهار (ع)، امام هشتم (ع) را زیارت کنند. معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به این پویش گفت: همسایگان حضرت‌رضا (ع) در پویش «نایب‌الزیاره» قصد دارند به نیابت از همه عزیزانی که آرزوی زیارت حضرت‌رضا (ع) را دارند، به حرم این حضرت مشرف شوند. یوسف اسماعیل‌زاده افزود: سازمان فرهنگی نیز اطلاع‌رسانی لازم را در فضای شهری در‌باره این پویش انجام داده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز در زمینه پویش «نایب‌الزیاره» گفت: پویش قشنگی است، زیرا مشهد مضجع منور امام‌رضا (ع) و میعا‌دگاه همه دل‌های عاشق در سراسر کشور و چه‌بسا دنیاست و سالیانه افراد زیادی به عشق زیارت به این شهر مشرف می‌شوند. هاشم دائمی با بیان اینکه این پویش به‌ویژه برای کسانی که در این زمان خاص امکان مادی و معنوی برای زیارت فیزیکی را ندارند خوب است، افزود: تسری صفات امام معصوم (ع) به زندگی مردم، به‌ویژه مجاوران مهم است.