بازدید فرماندار مشهد از بازارهای اطراف حرم مطهر رضوی | دستور پلمب فوری یک قصابی ،مرغ فروشی و نانوایی

مهدی صبوری نیک | شهرآرانیوز؛ عصر امروز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ محسن داوری، فرماندار مشهد مقدس به همراه محمود جوادی نژاد، مدیرکل دامپزشکی مشهد مقدس و با حضور بازرسین و نمایندگان اماکن، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میراث فرهنگی و صنایع دستی و ... به صورت سرزده از بازار‌های اطراف حرم مطهر رضوی «خیابان طبرسی و عبادی» به ویژه چندین هتل، قصابی، نانوایی و ... بازدید کرد.

در این بازدید که حدود سه ساعت طول کشید نیز یک مغازه قصابی، یک نانوایی و یک گوشت فروشی به دستور مستقیم فرماندار پلمب و چندین صنف دیگر تذکر کتبی و شفاهی گرفتند.

{$sepehr_media_516737_400_300}

در همین راستا، فرماندار مشهد مقدس در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: عصر امروز به همراه تعزیرات، اماکن و دیگر حوزه های تخصصی به یکی از بازارهای مشهد در خیابان طبرسی رفتیم تا فعالیت های حوزه صنفی را بررسی کنیم که در سرکشی صورت گرفته چند نقص صنفی و فعالیت های خلاف شناسایی شد.

وی افزود: از جمله قصابی‌ای که گزارش های مردمی ارسال شده بود که هم گران فروشی داشت و هم تخلف در حوزه های دیگر به خصوص اینکه به زائران خارجی حضرت رضا علیه السلام نیز قیمت گوشت را چند برابر می فروخت.

فرماندار مشهد مقدس بیان کرد: بخش های دیگر هم در حوزه های بهداشتی تخلف داشتند که می توان به طور ویژه به رستوران ها اشاره کرد.

داوری بیان کرد: همچنین از مهمترین تخلفات صورت گرفته دیگر در این بازدید که مشخص شد، عدم داشتن پروانه کسب بود که با این افراد نیز برخورد قانونی لازم صورت گرفت و چندین مرکز اقامتی مورد بررسی قرار گرفت که گران فروشی داشته و با آن ها هم برخورد شد.

وی تصریح کرد: در نهایت چندین صنف دیگر مورد بررسی قرار گرفتند که آن ها هم مشکلاتی داشتند که توسط حوزه های تخصصی مورد بررسی و برخورد لازم صورت گرفت.

فرماندار مشهد مقدس گفت: بیشترین تخلفی که امروز در این بازدید شاهد آن بودیم، نداشتن پروانه کسب و یا تخلف در حوزه های بهداشتی بود که در نهایت با آن ها برخورد شد‌. قطعا این گشت ها ادامه داشته و نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

تامین، دسترسی راحت و نظارت کافی سه برنامه‌ی نظارتی در شهر مشهد

داوری خاطر نشان کرد: ما برای تابستان سه برنامه را در نظر گرفته ایم که نخستین آن نیز تامین اقلام در شهر مقدس مشهد بوده که به صورت کافی در بازار وجود داشته باشد و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد

وی بیان کرد: دومین برنامه‌ی ما این است که اقلام در دسترس زایران عزیز باشد و سومین آن این است که نظارت دقیق بر بازار باشد و اجحافی به زائران حضرت رضا علیه السلام نشود.