محله‌گردی شهردار در گلدیس
نجمه موسوی کاهانی - محله گلدیس از محله‌های قدیمی منطقه ۹ است که اهالی آن مدت‌هاست طعم وعده‌های نافرجام را چشیده و سال‌ها مسیر محله تا شهرداری منطقه را برای پیگیری امور مربوط به محله‌شان پیموده‌اند. محله‌ای زیبا که به گفته اهالی از ۳۰ سال قبل ذره ذره شکل گرفته و اهالی محل خودشان با همت و یاری یکدیگر و با پیگیری‌های مکرر فضای زندگی‌شان را سروسامان داد‌ه‌اند.

مشکلات کهنه، اهالی پیگیر
احمد تشدیدی یکی از قدیمی‌های محل در بازدید خبرنگار شهرآرامحله از شهرک گلدیس گفت: مشکلات ما یکی دوتا نیست، از زمین‌های رهاشده آقای اعتمادرضایی گرفته که سال‌هاست باعث تجمع معتادان و بزهکاران و حیوانات موذی است تا پیاده‌رو‌های ناامنی که هر چندوقت یک‌بار، یک مصدوم روی دست هم‌محله‌ای‌هایمان می‌گذارد.
 تشدیدی به درخت‌های پربرگ و بار محله اشاره کرده و ادامه داد: مدت‌هاست قرار بوده یک پارک خطی در محله ما احداث شود. سرتاسر خیابان اصلی این محله پر از درخت‌های تناور است که نگهداری از آن‌ها زمان و هزینه زیادی می‌برد. اهالی اینجا خودشان آبیاری و نظافت برگ‌ها را انجام می‌دهند. البته نه اینکه شهرداری این‌کار را انجام ندهد، ولی کارگران شهرداری برگ‌ها را جارو می‌زنند و به زیر پل کنار خیابان هدایت می‌کنند که این‌کار باعث بندآمدن جوی آب می‌شود.
پورموسی از کاسبان محل هم می‌گوید: اطراف این درختانی که در کنار پیاده‌رو‌ها هستند هیچ حفاظی وجود ندارد، به همین دلیل وقتی تانکر شهرداری درختان را آبیاری می‌کند آب به داخل خیابان راه می‌افتد و آبی نصیب درخت نمی‌شود.

پیاده‌رو‌های ناامن محله
عشقی، نانوای محله، هم به پلکانی‌بودن و وضع نامناسب پیاده‌رو‌ها اشاره کرده و بیان می‌کند: وضع پیاده‌رو‌ها به هم ریخته است، مشتری‌های نانوایی با ترس و دلهره در پیاده‌رو راه می‌روند. با هر بارندگی باید نگران باشیم که پیاده‌رو‌ها لغزنده شده و باز هم مصدوم خواهیم داشت.
فارسی، سوپری محله گلدیس، نیز می‌گوید: اهالی این محله خودشان همه کار‌های محل را انجام داده‌اند. فقط همین پیاده‌رو‌ها مانده است که آن هم به‌دلیل پلکانی‌بودن کار ما نیست و باید شهرداری وارد عمل شود.
تشدیدی به تجاری‌های غیرمجاز محله هم اشاره کرده و ادامه می‌دهد: مشکل جای پارک در محله گلدیس از قبل وجود داشته است، اما با وجود تجاری‌های جدید که فضا‌هایی مانند آژانس و تالار است، این مشکل دوچندان شده است. از شهرداری توقع داریم اگر این تجاری‌ها مجوز ندارند با آن‌ها برخورد قانونی کند و اگر مجوز دارند بررسی لازم را انجام دهد که مشاغلی مانند آژانس بدون پارکینگ چگونه مجوز دریافت کرده‌اند.

پارک خطی احداث خواهد شد
در همین حال فرهاد ذبیحی، معاون اجرایی منطقه، درباره بهسازی پیاده‌رو‌های این محله بیان می‌کند: پیاده‌روسازی در منطقه بر اساس برنامه‌های مشخصی پیش می‌رود که شریان اصلی و همچنین میزان تردد در این اولویت‌بندی تأثیرگذار است. پیاده‌روسازی محله‌ای مانند گلدیس که تردد کمی دارد، ولی نیاز به بهسازی دارد، در قالب طرح محله ما گنجانده خواهد شد.
ذبیحی از احداث پارک خطی در سال ۹۷ خبر داده و می‌افزاید: پارک خطی این محله در برنامه‌های اجرای سال آینده قرار داشته است و در مسیر‌هایی که مانعی وجود ندارد، عملیات اجرا خواهد شد. در مواردی که مانع وجود دارد نیز درصورت رفع مشکل پروژه ادامه خواهد یافت.

نگهداری از درختان به‌طور کامل انجام می‌شود
حمید شرکت سعدی، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه، نیز ضمن تأکید بر خدمات‌رسانی دقیق و کامل در این محله تصریح می‌کند: اداره فضای سبز آبیاری خیابان‌های اصلی را برعهده دارد که محله گلدیس هم از آن دسته خیابان‌هایی است که کارکنان ما آبیاری و خدمت‌رسانی را در آن انجام می‌دهند. اما اهالی به این نکته توجه داشته باشند که آبیاری در فصول سرد انجام نخواهد شد تا درختان برگ‌ریزان خود را طی کنند. وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه بازسازی پیاده‌رو‌های محله گلدیس در دستورکار اجرایی قرار دارد، اطراف درختان را مقداری گود کرده‌ایم تا آبیاری به‌درستی انجام شود همان‌طور که در این سال‌ها آبیاری و مراقبت انجام شده‌است و درختان روند رشد خوبی داشته‌اند.  در پی اعلام مشکلات اهالی محله گلدیس حسین فرهادیان، شهردار منطقه، به همراه معاونان خود در میان اهالی حضور یافت و از نزدیک محل را بازدید کرد.