ویژه برنامه‌های ایام شهادت امام جواد (ع) در حرم مطهر رضوی اعلام شد

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به جزئیات ویژه برنامه‌های معارفی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام شهادت حضرت جواد الائمه (ع) گفت: به همت این معاونت‎ برنامه‌های متعددی در شب، روز و شام شهادت امام جواد (ع) برای عموم زائرانی که برای عرض تسلیت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.

وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت امام جواد (ع)، امروز (چهارشنبه ۸ تیرماه) قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز خواهد شد.

شریعتی‌نژاد ادامه داد: حجج اسلام والمسلمین حسین انصاریان و مسعود عالی در مراسم شب شهادت سخنرانی خواهند کرد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: در روز شهادت امام جواد (ع) -پنجشنبه ۹ تیرماه- نیز مراسم عزاداری با سخنرانی آیت الله علم الهدی و مرثیه سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت از ساعت ۱۰:۳۰ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

شریعتی‌نژاد گفت: مراسم شام شهادت نهمین امام شیعیان نیز قبل از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام و المسلمین سیدحسین مومنی و راشدیزدی در صحن پیامبر اعظم (ص) به همراه مرثیه سرایی، روضه خوانی و سینه زنی پیش‌بینی شده است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را در سوگ شهادت ابن‌الرضا (ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد (ع) در مسجد گوهرشاد، رواق دارالحجه، دارالهدایه و رواق حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت شهادت آن حضرت بیان کرد.

شریعتی‌نژاد افزود: همچنین ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشور‌های مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند در رواق دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است.