تذکر نمایندگان مجلس به رئیسی درباره «همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان» و اجرای «رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون»

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

-تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر بهداشت درخصوص لزوم رسیدگی به کمبود خودرو‌های اورژانس زمینی و نبود اورژانس دریایی در جزایر استان هرمزگان و تذکر به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم حمایت از سازمان شیلات از موج شکن‌های شهرستان قشم.

-تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره لزوم تسریع در اجرای بند و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران کارکنان شرکتی آب منطقه‌ای اصفهان و طرح آبرسانی به کاشان و تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات مبنی بر لزوم تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شبکه مخابراتی و رفع مشکلات تلفن ثابت، همراه و اینترنت شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار.

-تذکر محمد کعب عمیر نماینده شوش به رئیس جمهور مبنی بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان و توجه به این قشر.

-تذکر سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم تسریع در پرداخت پول گندم کشاورزان شهر‌های منطقه.

-تذکر پرویز اوسطی نماینده قروه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم تسریع در انتخاب پیمانکار و اجرای طرح آبخیزداری حوضه آبخیز حاجی چای و احداث آب بند سریش آباد قروه و تذکر به وزیر صمت مبنی بر لزوم تسریع در واگذاری معدن قزل قایه شهر سریش آباد به شهرداری سریش آباد.

-تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزیر آموزش درباره ضرورت تعیین تکلیف معلمان قرآن جامانده از آزمون سال ۱۴۰۰.

-تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه جمعی از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور درباره ضرورت رعایت عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان.

-تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان و جمعی از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور مبنی بر لزوم توجه به دیدگاه‌های بازنشستگان در خصوص میزان و نحوه افزایش حقوق آن‌ها و تذکر به رئیس جمهور مبنی بر انحلال ستاد ملی کرونا با توجه به رفع اضطرار کرونا در کشور و اتخاذ تصمیم‌ها از مجاری قانونی.

-تذکر مهدی عسگری نماینده مردم کرج به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت پرداخت بدهی معلمان اعزام به خارج و تأدیه مطالبات معلمان و تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر صمت مبنی بر ضرورت تأمین و تنظیم بازار کالا‌های مصرفی بعد از اجرای سیاست‌های حذف ارز ترجیحی و تشدید نظارت بر تولیدکنندگان و عاملان فروش شرکت‌های تولیدی و توزیعی.

-تذکر فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به وزرای راه و کشور مبنی بر لزوم بر خارج شدن قطار مسافربری مشهد-یزد و اتخاذ تدابیر لازم برای حادثه دیدگان.

-تذکر غلامعلی کوهساری نماینده رامیان و جمعی از نمایندگان به وزیر راه درخصوص ضرورت آسفالت راه‌های فرعی و روستایی منطقه و تأمین روشنایی مسیر آزادشهر-گنبد کاووس و پلیس راه آزادشهر به رامیان و علی آباد و تذکر به وزیر آموزش مبنی بر لزوم حل مشکلات فرهنگیان از جمله اجرای رتبه بندی آن‌ها بدون برگزاری آزمون و تعیین تکلیف نیرو‌های نهضت سوادآموزی و خرید خدمت.

-تذکر علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر ضرورت افزایش سالیانه حقوق کارکنان قراردادی به خصوص قرارداد موقت وزارت نفت.

-تذکر احمد نادری نماینده تهران و جمعی از نمایندگان به وزیر خارجه مبنی بر لزوم برخورد با برگزارکنندگان آزمون بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان ایرانی توسط مؤسسه‌ای ترکیه‌ای به صورت غیرقانونی در تهران.