کارگروهی ملی برای رفع مشکلات استارت‌آپ‌ها
به‌همین‌دلیل نمایندگان مجلس در جلسه دیروز خود پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای رفع مشکــلات و چــالـش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کار‌های نوپا را مطرح کردند.

در همین زمینه دیروز مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس، درخواست کرد این کارگروه با حضور نمایندگانی از کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه، صنایع و معادن، وزارت اقتصاد و دارایی، کار و رفاه اجتماعی، وزارت علوم، وزارت ارتباطات، بانک مرکزی و قوه قضائیه برای رفع مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کار‌های نوپا تشکیل شود.

بخشی از جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی به بررسی دستاورد‌ها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه اختصاص داشت و پزشکیان در جمع‌بندی بررسی دستاورد‌ها و مشکــلات حــوزه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه درخواست داد این کارگروه برای بررسی مشکلات کســب‌وکــار‌های نــوپـا و شـرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شود.

او دراین‌باره گفت: براساس صحبت‌های مطرح‌شده در این جلسه بیشتر مشکلات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان درحوزه بیمه و وام بانکی است. این مشکلات باید از سمت دولت حل شود. من تعجب می‌کنم که دولت به مشکلات کسب‌و‌کار‌های نوپا واقف است و بعد تنها مشکلات را در صحن علنی مطرح می‌کند.
نایب‌رئیس مجلس در ادامه گفت: در هر زمینه‌ای که مشکل وجود دارد، دولت لایحه و طرح ارائه کند. ما در مجلس با تمام قدرت آماده هستیم تا با دولت در این زمینه همکاری کنیم.