رقابت ۵۸ هزار داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۱ در مشهد

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ سوت ماراتن نفس گیر کنکور سراسری ۱۴۰۱ نواخته شد و دانش آموزان کشور برای تکیه بر صندلی دانش ورزی و دانشجویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

{$sepehr_media_519254_400_300}

دکتر مجید سالاری، نماینده تام الاختیار وزارت علوم و سازمان سنجش در خراسان رضوی با اشاره به کنکور امسال به شهرآرانیوز گفت: آزمون‌های پنچگانه سراسری طی ۴ روز برگزار می‌گردد و طی آن، ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ داوطلب به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: ۴۳ هزار و ۹۷ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان استان خراسان رضوی رقابت کردند که از این تعداد، ۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر شرکت کننده آزمون گروه علوم انسانی هستند که ۱۸ هزار و ۳۵۱ نفر آنان داوطلب زن و ۱۳ هزار و ۵۴۲ نفر مرد هستند. همچنین، در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان نیز ۱۱ هزار و ۲۰۴ شرکت کننده حضور دارند که سه هزار و ۹۲۷ نفر آنان زن و هفت هزار و ۲۷۷ نفر مرد هستند.

سالاری افزود: تقریبا ۵۰ درصد از کل ظرفیت داوطلبین کنکور امسال در حوزه امتحانی مشهد هستند که عددی معادل ۵۸ هزار نفر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به فروکش کردن کرونا، پروتکل‌های سال‌های گذشته برداشته شد؛ فاصله صندلی‌ها یک متر و استفاده از ماسک نیز اجباری نخواد بود.

استاد گروه مهندسی صنایع در پاسخ به احتمال تقلب برخی داوطلبین تصریح کرد: خوشبختانه با حضور موثر انتظامات و حفاظت آزمون که افرادی با تجربه هستند، مشکلی در روند برگزاری آزمون نداشته ایم.