تکمیل عملیات اجرایی احیا و بازپیرایی بازار فرش مشهد تا دی‌ماه

به گزارش شهرآرانیوز، نشست مشترک حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با سرپرست شهرداری منطقه ثامن و مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد مقدس به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه «احیاء و نوسازی بازار فرش مشهد» برگزار شد.

موحدیان در این جلسه با اشاره به بازدید چندماه قبل خود از بازار فرش، اظهارکرد: اجرای پروژه احیاء و نوسازی بازار فرش مشهد به دلیل برخی مسائل و مشکلات پیش آمده، دچار اطاله زمانی شده و همین امر نارضایتی برخی از کسبه را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند و سرعت اجرایی پروژه یاد شده، گفت: یکی از کار‌های مهم و اولویت‌های شهرداری منطقه ثامن، باید تکمیل پروژه احیاء بازار فرش باشد تا از این طریق بتوان مشکلات کسبه را حل و فصل نمود.

موحدیان افزود: بازار فرش یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های تاریخی شهر مشهد مقدس بوده و در فهرست آثار ملی، به عنوان اثر تاریخی به ثبت رسیده است؛ همین امر سبب شده تا شهرداری اجرای هر اقدامی را منوط به هماهنگی با میراث فرهنگی کند و کار‌ها باید با هماهنگی این مجموعه اجرایی شود.

ساسان نورین‌‎مقدم، سرپرست شهرداری منطقه ثامن نیز در این جلسه با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه مرمت و بازپیرایی بازار فرش از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته و پس از بازدید رئیس شورای شهر، تسریع یافته است، اظهارکرد: پروژه باززنده‌سازی بازار فرش، علاوه بر احیای معماری اسلامی-ایرانی و ایجاد حس معنوی در زائران و ذی‌نفعان بازار، موجب رونق کسب و کار خواهد شد و امیدواریم شهرداری و کسبه بازار اهتمام ویژه‌ای نسبت به تکمیل آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: شهرداری برنامه‌ریزی جدی برای تسریع و تکمیل پروژه داشته است.

سرپرست شهرداری منطقه ثامن خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمان‌بندی ارائه شده توسط سرپرست کارگاه، پیش‌بینی می‌شود که پروژه مذکور تا دی‌ماه سال جاری به اتمام برسد؛ منابع مورد نیاز برای مرمت و بازپیرایی بازار فرش را تامین می‌کنیم و حتی برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر به شهروندان و ذی‌نفعان، روزشمار بهره‌برداری را نصب خواهیم کرد.

نورین‌مقدم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل پیشرفت کند پروژه، تخصصی بودن مرمت اثر و نیازمندی به مصالح خاص و نیروی انسانی لازم است.