نرخ جدید بهای خدمات استفاده از قطار شهری مشهد اعمال شد (۱۳ تیرماه ۱۴۰۱)

به گزارش شهرآرانیوز، وحید مبین‌مقدم دراین خصوص گفت: بر اساس محاسبات انجام‌شده بهای تمام‌شده هر سفر با قطار شهری حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که تا امروز شهروندان تنها هزار تومان از این مبلغ را پرداخت می‌کردند.

وی افزود: سال گذشته شورای اسلامی شهر مبلغ هزار و ۲۰۰ تومان را به‌عنوان بهای استفاده از خدمات قطار شهری تصویب کرد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این مبلغ به‌عنوان تخفیف لحاظ و نرخ جدید اعمال نشده بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه درحال حاضر و با تایید فرمانداری بهای استفاده از خدمات قطار شهری هزار و ۲۰۰ تومان است، اظهار کرد: همچنین بهای بلیت‌های تک‌سفره که پیش‌ازاین هزارو ۵۰۰ تومان بود نیز دو هزارتومان محاسبه می‌شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: همان‌گونه که اعلام شد هزینه تمام‌شده هر سفر ۸ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود که از این مبلغ تنها هزار و ۲۰۰ تومان را شهروندان و ۷ هزارو ۳۰۰ تومان دیگر را شهرداری به‌عنوان کمک پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع هزینه تمام‌شده هر سفر شامل هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان، تأمین لوازم‌یدکی، دستمزد و... است که تنها چهارده درصد آن را شهروندان پرداخت می‌کنند.