ماجرای سکونت در اصطبل‌ها و گاوداری‌های حاشیه شهر اصفهان صحت دارد؟

به گزارش شهرآرانیوز، در روزهای گذشته خبری مبنی بر سکونت اتباع خارجی در اصطبل و گاوداری در حاشیه شهر اصفهان منتشر شد که بیش از ۱۵ خانوار در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند که باید ماهانه ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان اجاره دهند.

مهدی نادری، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان اظهار داشت: بنده شخصا از این محل بازدید کردم و این مطلب که گفته شده افرادی در گاوداری یا اصطبل زندگی می‌کنند، صحت ندارد.

وی افزود: این مکان، محل انبارهای کوره‌های آجرپزی و بلااستفاده بوده است؛ این اتباع نیز تقریبا ۲ ماه پیش وارد کشور و حدود ۴۰ روز پیش هم وارد استان اصفهان شدند؛ به این محل رفتند و خانواده‌های خود را در آنجا مستقر کرده‌اند و در حال حاضر هم کارگر مزارع اطراف همان ساختمان هستند.

نادری با بیان اینکه این اتباع در طرح شناسایی جدید هم شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این افراد برای سکونت در این محل‌ها نه مبلغی به عنوان رهن پرداخت کردند نه به عنوان اجاره چیزی پرداخت می‌کنند؛ تقریبا ۴ خانوار هستند که در حال ساماندهی این خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان اذعان کرد: یک طرح شناسایی و ساماندهی اتباع جدید‌الورود داریم که از سال گذشته وارد کشور شدند و هیچ مجوزی هم نداشتند؛ این طرح کشوری است که بر اساس دستور وزیر کشور از ۲۱ فروردین ماه شروع شد و تا ۱۰ تیرماه هم ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: گام بعدی این طرح ساماندهی است و دیروز معاون وزیر هم تأکید کرد هر کسی که شناسایی نشده و در طرح شرکت نکرده است بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور باید کشور را ترک کنند.

همچنین محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در ارتباط با این خبر گفت: مکان ذکر شده در خبر اصطبل و گاوداری عنوان شده که با واقعیت منطبق نیست و همانگونه که از تصاویر منتشر شده نیز گویاست این مکان صرفا اتاقک‌های کارگری و نگهبانی مورد استفاده برای کارگران کوره‌های آجرپزی در گذشته بوده است

وی تصریح کرد: این اتاقک‌ها به علت گذشت زمان و جمع‌آوری کوره‌ها و تبدیل آن به زمین‌های کشاورزی، با انجام برخی تعمیرات جزئی مورد استفاده و سکونت موقت تعدادی خانواده اتباع خارجی (افاغنه) به صورت رایگان قرار گرفته که بیشتر ساکنان این محل نیز در زمین‌های کشاورزی اطراف مشغول به کارگری می‌باشند.

منبع: فارس