مدیرکل اتباع: ثبت نام از مهاجران افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین امسال زودتر آغاز می‌شود

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ «علی قاسمی» مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سئوال شهرآرانیوز درباره اقدامات انجام شده برای اعزام مهاجران و اتباع افغانستانی برای پیاده روی اربعین اظهارداشت: اگر طالبان مانعی ایجاد نکنند، اربعین امسال هم مثل سال‌های گذشته با شکوه برگزار خواهد شد. همه جلسات مربوط به این موضوع گذاشته شده است.

وی ادامه داد: من خودم برای همین موضوع دوبار به تهران رفته‌ام. زیر ساخت‌ها در حال فراهم شدن است. اداره اتباع سوله‌ای در دوغارون مخصوص اربعین ایجاد و مجهز کرده است و خوشبختانه همه ظرفیت‌ها به سمتی می‌رود که وارد فاز عملیاتی شویم.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در رابطه با موضوع اربعین و اعزام اتباع افغانستانی همه نهادها پای کار هستند تا اربعین اتباع با قدرت و مدل قبل از سال ۱۳۹۸ برگزار شود و انشالا اگر مانعی ایجاد نشود ما کار را نهایی می‌کنیم.

قاسمی تاکید کرد: مهاجرین ساکن در ایران هم به روال سال‌های گذشته به عراق اعزام خواهند شد. فقط ما از ستاد تقاضا کرده‌ایم که امسال ثبت نام اربعین زودترآغاز شود و قول این را گرفته‌ایم و امیدواریم که امسال مراسم اربعین را با شکوه انجام بدهیم.

او در ادامه افزود: اتباع افغانستانی ساکن ایران برای سفر به کربلا به مناسبت اربعین باید ویزای عراق بگیرند.