ابلاغ دستورالعمل وآیین‌نامه تفویض اختیار به مناطق در آینده‌ای نزدیک

به گزارش شهرآرانیوز، "آیدا مهربان" در جلسه معارفه سرپرست اداره برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه ۱۰ مشهد اظهار کرد: به منظور نگاه شهردار مشهد مبنی بر حاکم شدن منطقه محوری در مشهد بزودی دستورالعمل و آیین‌نامه تفویض اختیار به مناطق، ابلاغ می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: در منطقه محوری، ستاد فقط در جایگاه پشتیبانی است و با آگاهی کامل از وظایف خود، منطقه را حمایت کامل برای اجرای برنامه‌های پیشرو می‌نماید و با در اختیار قرار دادن اختیارات به مناطق این هدف را عملیاتی می‌کند.
معاون شهردار میزان تحقق منابع درآمدی منطقه را از نکات مورد تاکید شهردار مشهد دانست و تصریح کرد: علاوه بر موضوعات مورد اهمیت سامانه BI و درآمد تخصیص منابع، به تحقق منابع درآمدی تاکید شده به طوریکه با این معیار و شاخص مناطق را رصد می‌کنند و می‌سنجند.
مهربان ضمن تاکید بر تبصره بند "واو" با وظایف سرپرست اداره برنامه ریزی منطقه ده گفت: با شناسایی این تبصره پس از پیگیری‌های فراوان، شهرداری مشهد به صورت‌های مختلف در دوره قبل اعتبار‌های ۵۰ هزار میلیارد ریالی را از اعتبارات دولتی جذب نمود و شهر‌های دیگر هم پس از آگاهی این موضوع از مشهد از این بودجه استفاده کردند؛ به طوریکه در قانون بودجه سال جدید این امکان را حذف کردند.
نوسازی و تحول سازمانی مستلزم کوشش همگانی
در ادامه جلسه مدیرکل دفترنوسازی و تحول سازمانی حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز گفت: با همراهی همه، چرخش‌های تحول‌آفرین مدیریت‌شهری که مورد اهمیت شهردار مشهد و شورای اسلامی ششم است، را در سازمان‌ها با رعایت اصول و قواعد حوزه برنامه‌ریزی اجرا خواهیم کرد.
یاراحمدی تصریح کرد: معتقدیم بار اصلی کار سازمان‌ها و وظایف آن‌ها بر دوش مناطق است و علاوه بر سختی کار بسیار بار استرس شدیدی را در شهرداری متحمل می‌شوند؛ مسؤولیت‌های سازمانی همه امانت است و امروز خوشحالم که این مسؤولیت به اهل آن سپرده شد.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی با اشاره به اینکه بخش وسیعی از اختیارات این اداره کل در حوزه آموزش به مناطق تفویض اختیار شده، افزود: در حوزه آموزش فهرست مناسبی از اختیارات خود را به مناطق تفویض می‌کنیم و در حوزه تحول سازمانی نیز بزودی صورت خواهد گرفت و شاهد حمایت‌های این اداره باشند.
یاراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم برنامه‌ریزی از دلکارشناسان و تجربیات آنان صورت پذیرد و حوزه‌های برنامه‌ریزی، آموزش، فنی و عمران و سازمان همکاری فیمابینی داشته باشند.
گفتنی است: در انتهای این جلسه ضمن تقدیر و قدردانی از سیدحمید میزرابابایی رییس پیشین اداره برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه ۱۰ طی حکمی بنفشه قربان‌نیا به سرپرستی این اداره منصوب شد.