وزیر بهداشت: مردم حتماً یک دوز واکسن یادآور را تزریق کنند| پیک هفتم کرونا اتفاق خواهد افتاد؟

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی پیرامون لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اظهار داشت: افرادی که در سال ۹۹ واکسینه شده‌اند اثربخشی واکسن‌شان از بین رفته است و بنابراین توصیه ما این است که امسال همه افرادی که بالای ۱۲ سال هستند، دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

{$sepehr_media_523025_400_300}

وی ضمن اشاره به اینکه حجاج در حال بازگشت هستند و ممکن است انتقال ویروس افزایش پیدا کند، ادامه داد: مراسم‌های مختلف از جمله ماه محرم و بازگشایی مدارس را در پیش داریم و توصیه ما این است که همه مردم دز یاد آور واکسن را تزریق کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته امیکرون وارد کشور شد که پیک ششم را ایجاد کرد که خوشبختانه به سبب حجم بالا و سرعت واکسیناسیون که مردم انجام دادند و با ما همکاری کردند این موج تنها ۲ ماه طول کشید و در حالی که با ۷ هزار فوت مواجه بودیم این پیک در آمریکا ۴ ماه طول کشید و ۲۰۰ هزار مرگ‌ومیر داشت.

وی افزود: امیکرون می‌تواند جهش‌های مختلفی را پیدا کند و جهشی که اخیرا داشته است BA۵ است که انتشار بسیار بالایی دارد و از کشور‌های مختلف به کشور ما آمد و به سبب ایمنی که مردم داشتند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با وجود بالا بودن آمار مرگ و میر در کشور‌های دیگر آمار فوت در کشور ما تک رقمی بود.

عین اللهی تاکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های بسته باید رعایت شود چراکه روند افزایشی طی هفته گذشته نگرانی‌هایی را برای ما به وجود آورده و بهترین راه مقابله با این بیماری تزریق واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.