رونمایی از فراخوان جشنواره «سلیمانی شو» در مشهد

حسین زوارزاده|شهرآرانیوز؛ رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در این مراسم گفت: فلسفه تشکیل حوزه هنری در واقع گردآوری محافل هنری است یعنی باید در انواع مختلف به دنبال ایجاد پاتوق اهالی فرهنگ هنر و رسانه باشد، حال چه بهتر که تولیدات هنری و تربیت نسل هنرمندان انقلاب اسلامی حاصل این فرآیند باشد.

{$sepehr_media_523363_400_300}

مجید عسگری تصریح کرد: در حوزه تربیت هنرمند در حوزه هنری برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم که در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله همین نوجوانان امروز را به هنرمندان متعهد انقلاب تبدیل کنیم تا در آینده از وجود این استعداد‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و نهاد‌های مختلفی در عرصه تربیت نوجوانان فعالیت دارند افزود: اصلا به دنبال موازی‌کاری نیستیم بلکه به عنوان نقش حوزه هنری به عنوان نماد حاکمیتی بر اساس رسالتی که داریم به دنبال کشف استعداد‌های نوجوان برای آموزش و بهره برداری در آینده هستیم.

عسگری خاطرنشان ساخت: جشنواره «سلیمانی شو » در واقع یک اقدام پنج ساله است که با همکاری حوزه هنری و حسینیه هنر از بین تشکل‌های تربیتی نوجوانان استعدادیابی خواهد کرد و نتیجه این استعدادیابی‌ها قطعاً در سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

عشقی، دبیر جشنواره سلیمانی شو نیز در ادامه این مراسم گفت: علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره باید تیم‌های سه تا پنج نفره و یک نفر را به عنوان سرپرست یا مربی از طریق سایت art.bahman.ir ثبت نام کنند تا در ساماندهی کارگاه‌های آموزشی و جشنواره تولیدات مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، پس از اتمام بخش تولید، آثار منتخب در کتاب سلیمانی شو به چاپ می‌رسد و بخشی دیگر در سایر قالب‌های هنری نظیر استندآپ، تئاتر، سرود و ... تولید و عرضه می‌گردد.

عشقی در پایان از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی در مشهد به چه کارگاه آموزشی در خارج از شهر خبر داد.