بازتاب صحبت‌های عجیب حسن عباسی درباره فوتبالیست‌ها
احسان سرفرازی

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ عباسی در بخشی از صحبت هایش درباره فوتبالیست‌ها گفته بود "اگر دین داشتند، فوتبالیست نمی‌شدند". این چهره سیاسی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفت: "آن‌ها بالاترین درآمد را در جامعه دارند و همیشه هم ناراضی هستند، اما هیچ کدامشان لیاقت ندارند که شهید شوند". حسن عباسی در حالی بازیکنان فوتبال را به بی دینی متهم می‌کند که شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران در زمان شهادت، زیر لباس نظامی، گرمکن و ساق ورزشی پوشیده بود. صحبت‌های عباسی بازتاب‌های زیادی در جامعه داشت که در ادامه بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.
بازتاب صحبت‌های عجیب حسن عباسی درباره فوتبالیست‌ها
سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه امروز ودر حاشیه مراسم تشییع پیکر‌های ۲ شهید گمنام از وزارت ورزش تا مجموعه ورزشی انقلاب در تهران بیان داشت: تعداد شهدای جامعه ورزشی ما کم نیستند. قهرمانان ورزشی بسیاری وارد میدان جنگ و دفاع مقدس شدند و به شهادت رسیدند.

علی کریمی هم در استوری اینستاگرامش با گذاشتن بخشی از صحبت‌های حسن عباسی نوشت: «حداقل ما دل چند نفر رو شاد کردیم، تو چیکار کردی آدم دوزاری؟» او در انتها به ماجرای دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد و نوشت: «تو نام ۵ تا اقتصاد دان رو یاد بگیر نمی‌خواد درباره فوتبال نظر بدی.»

توهین حسن عباسی به فوتبالیست‌ها حمید رضا علیمی از مداحان و شاعران مذهبی را هم به واکنش وا داشت و او در توییتی در پاسخ به صحبت‌های حسن عباسی نوشت: «به حسن عباسی باید بگم که من چندتا رفیق فوتبالیست دارم که هرگز تا خرخره نمیخورن و مقید به نماز و هیئت و شرعیات هستند و در آخر بسیار با شرف‌تر از تو هستند.»

وحید شمسایی که اتفاقا همسر او چادری است و اعتقادات مذهبیش بر کسی پوشیده نیست در ویدیویی گفت: «من ناراحتم تو کشوری دارم زندگی می‌کنم که تو توش داری زندگی می‌کنی.» او این صحبت‌ها را بر روی تصاویری از حسن عباسی و شهید مهدی رضایی مجد منتشر کرد. او در ادامه صحبت هایش متذکر شد که فوتبالیست‌ها با رفتن به کشور‌هایی دیگر و بالا بردن پرچم ایران برای کشورشان کاری کرده اند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت پیشین هم در کانال تلگرامی خود نسبت به حرف‌های حسن عباسی واکنش نشان داد. او با گذاشتن عکسی از شهید مهدی رضایی مجد نوشت: «امروز ویدئویی متعلق به شخصی از سخنرانان این روزها، که با تحقیر فوتبالیست‌ها و به طور ضمنی فاسد خواندن آن‌ها می‌گفت که فوتبالیست‌ها لیاقت شهید شدن رو ندارند. نثار روح شهید مهدی رضایی مجد، کاپیتان تیم ملی جوانان ایران، صلواتی بفرستید.»