دبیر دومین رویداد ملی ناجی: به‌دنبال ریشه‌کنی مواد مخدر «گل» در ایران هستیم

مهدی صبوری نیک|شهرآرانیوز؛ دومین رویداد ملی تجربه‌نگاری، ایده‌پردازی و شبکه‌سازی فعالان مردمی مقابله با مواد مخدر و روان‌گردان به‌همت مؤسسه مردمی زندگی دوباره، متولی طرح توانمندسازی و صیانت اجتماعی در مشهد، با حضور مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی و ابراهیم نورمحمدی مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، در فرهنگ‌سرای غدیر برگزار شد.

{$sepehr_media_524329_400_300}

ابوالحسن صفرپور، دبیر دومین رویداد ملی تجربه‌نگاری، ایده‌پردازی و شبکه‌سازی فعالان مردمی مقابله با مواد مخدر و روان‌گردان، در سخنانی اظهار کرد: در دیداری که با سردار مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، داشتیم به این نکته اشاره شد که بیش از سی دستگاه متولی و همکار مقابله با مواد مخدر در کشور هستند و بودجه‌های خوبی نیز وجود دارد و در همین زمینه بیش از ۱۱۰ سال است که قانون داریم، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: در این بین افرادی هستند که دغدغه دارند. دغدغه هر کدام از این افراد برای مقابله با مواد مخدر از همه ارگان‌های دولتی بیشتر است.

دبیر دومین رویداد ملی تجربه‌نگاری، ایده‌پردازی و شبکه‌سازی فعالان مردمی مقابله با مواد مخدر و روان‌گردان، با بیان اینکه ما تجارب فعالان مردمی در این زمینه را همراه با زندگی‌شان تجربه‌نگاری کردیم که اکنون به یک کتاب تبدیل شده است، گفت: در بحث قانون مبارزه با مواد مخدر ایرادهایی وجود دارد که در همین زمینه الان لایحه قانون در حال عوض‌شدن است و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری برای این مهم پای کار است و کار ما این است که موانع شما عزیزان را کم کنیم.

صفرپور خاطرنشان کرد: امسال به‌دنبال شبکه‌سازی هستیم تا بتوانیم آمار مواد مخدر را کاهشی کنیم. ما به‌دنبال این هستیم که پویشی راه بیندازیم و شعار این پویش این است که «گل، اعتیادآور است» و بیشترین میزان شیوع را دارد.

وی با تأکید بر اینکه آینده مواد مخدر روی ماریجوانا، گل و مواردی از این دست است، گفت: مخاطب ما در این پویش دانش‌آموزان هستند که به همین منظور به‌دنبال ریشه‌کنی گل در ایران هستیم.

دبیر دومین رویداد ملی تجربه‌نگاری، ایده‌پردازی و شبکه‌سازی فعالان مردمی مقابله با مواد مخدر و روان‌گردان تصریح کرد: به همین منظور قرار است پلتفرمی طراحی شود تا ما شبکه‌ای داشته باشیم و مشکلات شناسایی شود. سپس حل مسئله انجام و راهکارهایی تهیه و تنظیم شود
صفرپور در خاتمه یادآور شد: نگاه ما در این حوزه مردم‌محور است و به‌دنبال این هستیم که آمار اعتیاد در کشور را نزولی کنیم.