برنامه اقامه نماز «عید قربان» در حرم مطهر رضوی اعلام شد

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تبریک ایام دهه اول ذی‌الحجه و عید سعید قربان با اشاره به جزئیات برپایی این آیین معنوی در حرم مطهر اظهار کرد: روز یکشنبه، ۱۹ تیر ماه و از ساعت ۶ صبح نماز عید قربان و ایراد خطبه به امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: روز عید قربان افزون بر نماز عید و خطبه از ساعت ۱۱ مراسم جشنی به این مناسبت آغاز می‌شود که با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی و مدیحه‌سرایی همراه خواهد بود.

شریعتی‌نژاد افزود: مراسم جشن عید قربان ویژه بانوان نیز در رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا (س) با برنامه‌های سخنرانی، مدیحه‌سرایی، برگزاری حلقه معرفت، مسابقه و پاسخگویی به سوالات و شبهات برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در مورد جشن‌های شب و روز عید قربان گفت: مراسم شب و شام عید قربان در صحن پیامبر اعظم (ص) با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجج اسلام سید حسین مومنی و حیدری کاشانی و همچنین مدیحه‌سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود. علاوه بر این مراسم ویژه‌ای در صحن غدیر برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در شب و روز عید قربان پایگاه‌های سیار کبوترخانه نیز با اجرای جنگ‌های شاد میزبان زائران خردسال حرم مطهر رضوی خواهد بود.