تحلیل وزیر اطلاعات از سفر اخیر بایدن به منطقه| دشمن می‌خواهد مسائل اقتصادی کشور را امنیتی کند

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب در همایش رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امیدوارم به برکت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، همه ما بتوانیم از فرصت معنوی این ماه استفاده کنیم.
 
وی در جمع مدیران و رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به این که در حال حاضر با شرایط حساسی در کشور مواجه هستیم، گفت: فرصت مناسبی برای همفکری، همدلی و همراهی سران همه قوا و دستگاه‌های مختلف در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شده است.
 
حجت‌الاسلام خطیب افزود: در این شرایط، انتظارات و توقعاتی در جهت تحول و جهش افتصادی برای پیشرفت کشور به وجود آمده که در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم و لطف و عنایت الهی به دست می‌آید.
 
وی تصریح کرد: قطعا، دشمن این شرایط را نمی‌پسندد، چرا که بیش از ۴۰ سال است، به شکل‌های مختلف، علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توطئه و فتنه کرده است و در قالب کودتا، جنگ، تحریم، فتنه و تهاجم فرهنگی و اشکال مختلف، به کشور ضربه زده است، ولی هیچ‌گاه موفق نشده و تجربیات زیادی از شکست در برابر ملت ایران دارد.
 
وی یادآور شد: هم اکنون ده‌ها سرویس اطلاعاتی فعال، بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و بودجه این سرویس‌های اطلاعاتی از بودجه کل کشور ما بیشتر است.
 
حجت‌الاسلام خطیب تاکید کرد: دشمنان معتقدند و اعتراف می‌کنند که کشور ایران اسلامی، امروز از استحکام و اقتدار و ثبات برخوردار است و اقدامات دشمن در جهت جلوگیری از گسترش و فراگیری انقلاب در منطقه و مهار آن است.
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: بنابراین دشمنان راه و روش جدیدی را در پیش گرفته اند و قصد دارند، شرایطی را ایجاد کنند تا اقتدار کشور را، با گسترش نارضایتی و ناامید کردن مردم نسبت به کارآمدی نظام مخدوش کنند.
 
وی با اشاره به طرح آبراهام و سفر اخیر بایدن به منطقه گفت: این اقدامات صرفا یک سخنرانی و توافق نیست، بلکه به معنای تلاش برای بازگشت رسمی آمریکا با محوریت رژیم صهیونیستی به منطقه است.
 
وزیر اطلاعات در ادامه اظهار داشت: اکنون که یک دولت انقلابی و مردمی، تصمیم به ایجاد تحولات اساسی در حوزه اقتصاد گرفته است، دشمن تصمیم دارد با برنامه ریزی و تلاش مضاعف، مسائل اقتصادی کشور را امنیتی کرده و به دنبال سوء استفاده از مطالبات انباشته شده مردم است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جلوگیری از مخدوش کردن امنیت روانی مردم و مقابله با جنگ رسانه‌ای گفت: علیرغم همه فشار‌های اقتصادی و معیشتی، براساس نظرسنجی‌های انجام شده در داخل و خارج ازکشور و بر اساس اعلام سازمان‌های معتبر جهانی، مردم ایران به آینده امیدوارند و این امر یکی از نقاط قوتی است که باید از آن بهره برد و افقی را ایجاد کرد، تا این نقشه و توطئه دشمن نیز با شکست مواجه شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین خطیب گفت: دشمن از بیرون و خارج از مرز‌های کشور، با اقدام به ترور، تخریب و جنگ سایبری، شرایطی را فراهم کرده تا با تحریک جامعه و افزایش سطح نارضایتی در میان مردم در جهت عدم موفقیت دولت و نظام تلاش کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمن جهت مخدوش کردن امنیت روانی مردم جامعه گفت: یکی از اقداماتی که دولت  با جدیّت به آن توجه دارد، این است که تلاش دشمن در مخدوش کردن امنیت روانی جامعه را خنثی کند و یکی از شعار‌های اصلی این دولت، مبارزه با فساد است و یکی از گلوگاه‌های اصلی فساد، رانت‌های کلانی است که با توجیه خدمت و مبارزه با تورم، در قالب ارز ترجیحی و سایر تسهیلات، در اختیار افراد خاصی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خطیب تاکید کرد: باید با جدیت و قاطعیت با این رانت خواران مقابله کرد. این دولت با شجاعت و شهامت اقدامات عملی را در این خصوص انجام داده و به لطف الهی و همراهی و صبر مردم، به این مسیر ادامه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وظایف و ماموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بنابر حکم مقام معظم رهبری چند وظیفه مهم بر عهده این شورا گذاشته شده که می‌توان از این بستر در جهت جهاد تبیین، بیان واقعیت‌های تاریخی، پیشگیری از تحریف انقلاب و  جلوگیری از جا به جایی ظالم و مظلوم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام خطیب اظهار داشت: بخش اعظمی از ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جهاد تبیین است.   برنامه ریزی و طراحی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هدایت دستگاه‌ها  فرهنگی به نحوی باشد که آحاد جامعه نسبت به واقعیت‌های صحیح، شناخت پیدا کرده و از جنایات و توطئه دشمنان، آگاه شده و نسبت به آن حساس شوند. در این صورت قدم بزرگی در راستای جهاد تبیین برداشته شده است.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تعظیم و پاسداشت مناسبت ها، به تبیین حوادثی که بر این نظام گذشته است، نیز توجه داشته باشد و اشکال مختلف و ابزار‌های گوناگونی را که دشمنان علیه نظام و ملت ایران به کار برده است برای مردم تشریح کند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به آنچه در حکم مقام معظم رهبری در جهت مردمی‌کردن مراسم، چابک‌سازی مجموعه، طراوت و تازگی بخشیدن و ایجاد خلاقیت و نوآوری در برگزاری مراسم آمده است، توجه خاص داشته و برای عملیاتی کردن و اجرایی کردن آن تلاش می‌نماید.