وزش باد شدید در خراسان رضوی (۲۱ تیرماه ۱۴۰۱)

گروه جامعه|شهرآرانیوز؛ آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:در ۲۴ ساعت گذشته فریمان و چناران با ۱۵ درجه خنکترین و سرخس با ۴۱ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. طی این مدت دمای هوای مشهد بین ۲۱و ۳۶ درجه در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تایباد ۵۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: امروز و فردا دما هوای استان روند کاهشی دارد به گونه‌ای که مشهد نسبت به دیروز با ۲ درجه کاهش در گرمترین ساعات به ۳۲ درجه می‌رسد، اما از روز پنج شنبه مجدا روند افزایش دما آغاز خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: آسمان در اکثر نقاط استان صاف است اما از بعدازظهر امروز با تغییر گرادیان فشار هوا بر شدت و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی توام با گردو خاک و گردوغبار خواهد بود. همچنین برای نواحی بادخیز استان کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ و سالم بوده است. هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ۵۶ در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.