«نهضت» و «یوسفیه» به محله‌های هدف بازآفرینی مشهد افزوده شوند

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های زودبازده منطقه‌۱۰ شهرداری مشهد گفت: مجموع اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ منطقه‌۱۰، حدود ۹۱‌میلیارد تومان است و برای این منطقه، در مجموع امسال و سال گذشته، ۲۰‌میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز درنظر گرفته شده که ۱۴.۶‌میلیارد تومان آن مربوط به امسال است.

سیدابراهیم علیزاده به مناطق بازآفرینی این منطقه اشاره کرد و افزود: دو محله «امام هادی (ع)» و «خاتم‌الانبیا (ص)» جزو محلات هدف بازآفرینی منطقه ۱۰ محسوب می‌شوند.

البته در این منطقه، خیابان‌های «نهضت» و «یوسفیه» را هم داریم که در نقشه اولیه بازآفرینی نیامده‌اند؛ این محلات نیز با وجود تازه‌ساز بودن بناها، دارای بافت نامناسبی هستند و باید جزو محلات هدف قرار گیرند. وی ادامه داد: این محلات، جزو محلات کم‌برخوردارد و نیازمند توجه جدی‌تری هستند.

علیزاده با اشاره به احصای اولویت‌های پیش‌بینی‌شده برای محلات هدف بازآفرینی منطقه‌۱۰ تصریح کرد: از جمله این اولویت‌ها می‌توان به اجرای شبکه هدایت آب‌های سطحی، تعریض و بازگشایی معابر اصلی و فرعی، تملک و احداث پارک‌‎های محلی و احداث سوله‌های بحران و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر جبران عقب‌ماندگی محلات هدف بازآفرینی این منطقه اظهار کرد: در سنوات گذشته نیز آن‌گونه که باید به این بافت‌ها توجهی نشد. یکی از پروژه‌های مهم و شاخص منطقه‌۱۰، مربوط به کال زرکش است. تاکنون ۲.۷‌میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص یافته و تکمیل آن نیز مستلزم حمایت دولت است.

علیزاده به تصویب ۸‌میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی احداث کندرو پیامبراعظم (ص) در کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورا اشاره کرد و گفت: براساس گزارش ارائه‌شده از سوی منطقه، تکمیل پروژه ۲۰‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ولی عملیات اجرایی پروژه را به‌زودی آغاز خواهیم کرد.