ورود اولین کاروان رسمی زائران ایرانی به سوریه

به گزارش شهرآرانیوز، شب گذشته اولین کاروان رسمی زائران ایرانی با استقبال آیت الله طباطبایی نماینده رهبر انقلاب و تعدادی از مسئولین سوری و ایرانی وارد کشور سوریه شد.

طی این مراسم آیت الله طباطبایی ضمن خیر مقدم به زائران بازگشایی مسیر زیارت و امنیت موجود را مدیون خون شهدای مدافع حرم دانست و گفت: هشت سال پیش داعشیان در کوچه‌های اطراف حرم حضرت زینب س بودند و از ساختمان‌های اطراف حرم زائران را به شهادت می‌رسانند، اما اکنون ما باید صد‌ها کیلومتر آن طرف‌تر برویم تا بوی نحس آن‌ها را حس کنیم.

وی ادامه داد: یادمان هست که وقتی هشت سال پیش در ایران گفتند که حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در خطر است، چقدر از جوانان و هیئتی‌ها آمدند و به مسئولین می‌گفتند که اجازه بدهین تا ما برویم سوریه و از این حرم‌ها دفاع کنیم.

آری آن‌ها آمدند تا کسی نتواند به حرم حضرت زینب س جسارتی بکند و من به عنوان شاهد میگویم که طی این سال‌ها حتی یک لحظه هم پرچم گنبد حضرت زینب (س) نیم افراشته نشد و این از برکت خون شهدا است.

تولیت مصلی حرم حضرت زینب س گفت: آن روز‌ها آن‌ها میخواستند که اثری از حضرت زینب س نماند، اما امروز میبینیم که آن‌ها رفتند، اما حضرت زینب س ماند و این تحقق آن جمله حضرت زینب س است که می‌فرماید: بخدا قسم که نمی‌توانید نام ما را از بین ببرید.


آیت الله طباطبایی در ادامه با اشاره به نکاتی گفتند که اکنون در سوریه، با عزت از نام حضرت زینب س یاد می‌شود و این نام از با عزت‌ترین نام‌ها در سوریه می‌باشد.

شایان ذکر است که ثبت نام کاروان‌های زیارتی سوریه تحت نظارت سازمان حج و زیارت از نیمه آذر ماه امسال آغاز گردیده است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان