امیر موسوی: ارتش با وجود مشکلات و تحریم‌ها قدرت چندبرابری در دفاع از کشور ایجاد کرده است| دائم در حال رصد تهدیدات هستیم

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه حضور رییس قوه قضائیه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای مبنی بر لزوم بیان بیش از پیش اقدامات مهم و اساسی ارتش برای مردم، گفت: به دلیل فرهنگ سازمانی تحفظ در ارتش، خیلی از برجستگی‎‌ها، مزیت‌ها و اقدامات بزرگ که از روز‌های اول انقلاب اسلامی ایران تا امروز توسط ارتش انجام شده، ناشناخته مانده است که برخی از این اقدامات را ریاست قوه قضاییه در این جلسه و با ملاحظه مستند ارتش انقلابی و ارتباط بر خط فرماندهان نیرو‌های ارتش فهرست‌بندی کردند.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در دوران دفاع مقدس افزود: شناساندن شهدای بزرگ و حتی گمنامی  که کار‌های تعیین‌کننده در دوران دفاع مقدس انجام دادند، طراحان جنگ در اتاق‌های عملیات قرارگاه‌ها و فرماندهان بزرگی که عملیات‌های سرنوشت ساز را فرماندهی کردند، از وظایف اصلی ما است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: پس از دفاع مقدس هم در جبهه مقاومت، ارتش اقداماتی را انجام داده که زمان بیان خیلی از آن‌ها هنوز فرا نرسیده و همان مقدار که بیان شده نیز هنوز به خوبی منتشر نشده، لیکن تشریح آن برای مردم، شیرین و جذاب و الگویی برای نسل‌های آینده خواهد بود که ببینند یک ارتش چگونه در محاصره کامل مشکلات، در تحریم و در سختی‌ها توانست از تمامیت ارضی، استقلال کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از مرز‌های کشور دفاع کند و ماموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و با تمام ضرباتی که در دفاع مقدس خورده بود، دوباره از درون، قدرت چندبرابری برای خود در دفاع از کشور ایجاد کند.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که در عرصه‌های مختلفی که برای یک ارتشِ به‌روز و کارآمد نیاز است، ارتش جمهوری اسلامی ایران سرآمد است. بخشی از مواردی که خدمت ریاست محترم قوه قضاییه بیان شد، مردم عزیز هنوز اطلاع ندارند و این‌ها نیز، همه حرف نیست و نمی‌توان ۴۳ سال را در یک مستند ۵۰ دقیقه‌ای خلاصه کرد و البته فرصت طرح خیلی از اقدامات مهم انجام شده نیز در این جلسه وجود نداشت.

وی ادامه داد: وظیفه ما و البته هنرمندان، نویسندگان، رسانه‌ها، صاحبان سخنگاه، ائمه جمعه و  دیگر بزرگواران و دلسوزان است که در  این حوزه فعالیت بیشتری کنند تا دنیا بداند نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی ایران، وقتی یک نیروی مسلح آن تحت فرماندهی شخصیتی مانند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار می‌گیرد، چگونه می‌تواند برای آیندگان الگو، موفق و سرآمد باشد.

وی ادامه داد:  دائم در حال رصد تهدیدات هستیم و اتفاقات آتی حوزه ماموریتی خود را بر اساس برآورد‌های دقیق اطلاعاتی فهرست می‎‌کنیم و براساس آن خود را آماده می‌کنیم تا ماموریت خود را  به بهترین شکل انجام دهیم.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران، دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ارتش برای اجرای کامل و صد در صدی این ماموریت، آنچه را از تجهیزات، تربیت نیروی انسانی و انتخاب راهکنش‌ها و راهبرد‌ها لازم دارد، آماده می‌‎کند. این‌ها در رزمایش‌ها تمرین شده و می‌شود و ما خودمان را با توکل به خدای متعال برای روز نیاز آماده کرده ایم.