تذکر نمایندگان به «رئیسی» درباره مهار تورم و قطع وابستگی ریال به دلار

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

-تذکر کتبی احمد جباری نماینده بندر لنگه، بستک و پارسیان و جمعی از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ مبنی بر لزوم برنامه ریزی جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر لنگه، همچنین تذکر این نماینده به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مبنی بر لزوم حل مشکل عدم پوشش تلفن همراه و اینترنت در بخش‌های وسیعی از شهرستان‌های بندر لنگه، بستک و پارسیان.

-تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان و جمعی از نمایندگان به وزرای کشور و آموزش و پرورش؛ مبنی بر اینکه چرا در زیرمجموعه وزارت کشور و قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر مصوب سال ۹۴ عمل نمی‌شود.

-تذکر پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان به وزیر نیرو؛ مبنی بر لزوم برق رسانی و احداث خطوط نفوذی برق چاه‌های کشاورزی با توجه به تکلیف قانونی مقرر در ماده ۳۵ قانون برنامه و ظرفیت ایجاد شده در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، همچنین همچنین تذکر این نماینده به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مبنی بر لزوم رسیدگی به عملکرد بسیار ضعیف دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص برآورده شدن حداقل‌ها و ضرورت‌های بخش بهداشت و درمان در شهرستان‌های قروه و دهگلان، تذکر این نماینده به وزیر دادگستری؛ مبنی بر ضرورت تسریع در صدور اسناد مالکیت املاک تجاری و خانگی و شهر دلبران توابع شهرستان قروه.

-تذکر مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و چگینی و جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو؛ مبنی بر ضرورت سفر به استان محروم لرستان.

-تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور؛ مبنی بر ضرورت برنامه ریزی برای مهار تورم و قطع وابستگی ریال به دلار.

-تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل و جمعی از نمایندگان به وزیر کشور؛ مبنی بر ضرورت کمک به شهرداری‌های کوچک در خصوص تامین ماشین آلات کار‌های عمرانی و پرداخت حقوق.

-تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به ریاست جمهور؛ مبنی بر لزوم اقدام به موقع سازمان محیط زیست در رابطه با اعلام آلایندگی دوره‌ای صنایع آلاینده.