شهردار مشهد مقدس: اعتقاد دوره ششم مدیریت شهری مبتنی بر فناوری و ارتباطات است

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم رونمایی از گواهینامه مشهد نخستین شهر هوشمند کشور از اتحادیه بین المللی مخابرات و رونمایی از تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در مشهد با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد مقدس در این مراسم گفت: ما باید سال های پیش به این عرصه وارد می شدیم و آنچه که مورد تاکید مدیریت شهری دوره ششم است به بلوغ رسیدن فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که البته دوران رشد آن انجام و سپری شده است.

وی تاکید کرد: امروز هم محیط داخلی شهرداری به لحاظ منابع انسانی و نگرش مدیریت در این حوزه مهیا و هم زیر ساخت ها و نگرش نهادهای بیرونی مثبت است لذا اعتقاد دوره مدیریت ششم شهری نبوغ فعالیت های مبتنی برفناوری و ارتباطات است.

فضای مجازی نوع دیگری از زندگی مردم را رقم زده است

شهردار مشهد مقدس افزود: انتظاری که داریم بحث امنیت در فناوری ارتباطات است و شاید آن را چالش اصلی در این حوزه دانست که به همین خاطر تقاضا می کنم مدیران در زمینه تامین امنیت کوتاهی نکنند. بحث تجاری سازی و تغییر سبک زندگی مهم است؛ چراکه فضای مجازی نوع دوم زندگی را برای مردم رقم زده و این در دوره های قبلی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی این فرصت را ایجاد کرده که در این فضا مردم سبک زندگی خود را تغییر داده و یک سبک جدید از زندگی خود را نمایش دهند. ما چقدر برای این مدل زندگی  مردم آماده هستیم که به شهروند مجازی و حقیقی ارائه خدمات بدهیم و تا کجا نفوذ بر این فضا دست ما است.

ارجائی اظهار داشت: معتقدم از رهگذر فناوری ارتباطات می توانید تمامی خدمات را با ایجاد اشتغال چند برابر و کیفیت چند برابری به مردم تحویل دهیم. خوشبختانه نیروی دانشی در مشهد فعال است و مشکلی در شهر به لحاظ نیروی متخصص نداریم.

باید قدر نیروهای متخصص را بدانیم

وی با بیان اینکه امروز فرار مغزها به صورت فیزیکی انجام نمی شود و با یک حساب کاربری در خانه برای شرکت بزرگ خارجی کار می کنند، نیز گفت: باید به منابع انسانی توجه کنیم و متاسفانه قدر نیروهای دانشی را نمی دانیم، اگر نیاز به بازنگری قوانین است انجام شود؛ چراکه نباید سرمایه اصلی را از دست دهیم.

ارجائی اضافه کرد: جذب نیروهای ایرانی از سوی شرکت های بزرگ بین المللی آمار زیادی را به خود اختصاص داده و شهرداری معتقد است با همین نیروی دانشی توانایی بهره گیری از آن ها را دارد و می توان بیش از سایر حوزه های درآمدزا در شهرداری بهره وری رقم بزند.

{$sepehr_media_527995_400_300}