مشهد مقدس، اولین شهر هوشمند کشور است

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی بدیع مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در مراسم رونمایی از گواهینامه مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور  گفت: امروز همزمان با روز فناوری ارتباطات، سازمان فاوای شهرداری مشهد از دو دستاورد مهم خودش رونمایی کرد. فاوا مشهد موفق شد گواهی بین المللی «ای تی یو» که یک نهاد معتبر بین المللی است را دریافت کند و در آن شهرهای جهان بر اساس یک سری شاخص های هوشمندی ارزیابی می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های این نهاد بین المللی، شهر مشهد به عنوان اولین شهر هوشمند کشور و سومین شهر هوشمند خاورمیانه شناخته شده است و یک گواهینامه معتبر جهانی را توانست دریافت کند.

بدیع ادامه داد: رونمایی دوم هم مشارکت با یکی از اپراتورها است که در یک پروژه بزرگ ملی تحت عنوان «اف تی تی ایکس» که قرار است در یک افق ۴ساله ۲۰میلیون پورت اینترنت ثابت پر سرعت انشالله به درب منازل و کسب و کارها برسد. این بستر بر پایه شبکه فیبر نوری و زیرساخت های شهرداری ایجاد می شود و اگر کار به خوبی پیش رود تا پایان سال آینده نزدیک به دویست هزار در فاز اول این پورت های پر سرعت را دریافت می کنند و ایده آل ما پوشش کل شهر مشهد است.