استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه و آبادانی
پنجشنبه هفته گذشته گردهمایی هشتصدنفره مدیران مدارس دوره دوم متوسطه نظری استان با حضور مسئولان ملی و استانی در مشهد برگزار شد.
بــه گــزارش روابط عمـــومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در این گردهمایی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های توسعه گرا را به کار گرفت، گفت: نظام آموزش وپرورش کشور به ویژه معلمان و فرهنگیان باید از معیشت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان ما را به خوبی تربیت کنند.
علیرضا رزم حسینی افزود: مشی میانه روی و اعتدال بر مدار حق را در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنیم و معتقدیم که برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های توسعه گرا را به کار
گرفت.
وی در ادامه تمرکزگرایی، بروکراسی نحس اداری، انسجام نداشتن ارکان حکومت، نزاع‌های سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، بی توجهی به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه‌های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه گذاران، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مزاحم و تناسب نداشتن اختیارات و وظایف با مسئولیت‌ها را ازجمله موانع توسعه کشور برشمرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بر پایه همدلی در استان، ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی با شش هدف مشخص، مسئولیت توسعه و توانمندسازی ۱۲ منطقه اقتصادی خراسان رضوی را در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان برعهده گرفته اند، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان امضا شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور هم با حضور در این گردهمایی گفت: عبور از تفکیک به تلفیق و عبور از تلفیق به فراگیرسازی سیاست سازمان آموزش وپرورش استثنائی در مواجهه با دانش آموزان تحت پوشش است و مناسب سازی مدارس پذیرا یکی از فعالیت‌های اصلی است که مدیران مدارس باید انجام دهند.
سیدجواد حسینی نگاه برنامه محور، دانش محور و مشارکت محور را از شاخصه‌های مدیریت دانست و اظهار کرد: سند تحول بنیادین در وزارت آموزش وپرورش مورد وفاق تمام اجزا و ارکان نظام است و برنامه ریزی از کف تا ستاد در حوزه تعلیم و تربیت، باید بر مبنای آموزه‌های سند تحول بنیادین باشد.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه آموزش  وپرورش محور توسعه است، اظهار کرد: امروزه رویکرد نظام‌های آموزش وپرورش در کشور‌های توسعه یافته دنیا، مهارت آموزی و کارآفرینی است و در همین راستا در حال حاضر بیش از ۴۳ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه استان خراسان رضوی در رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کارودانش تحصیل می‌کنند، درحالی که میانگین میزان دانش آموزان درحال تحصیل رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کارودانش در کشور، ۳۸ درصد است و این آمار نشان می‌دهد که استان ما در زمینه توسعه متوازن، ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
قاسم علی خدابنده افزود: آموزش وپرورش استان نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش وپرورش (مرکاپ) در کشور را با هدف دست یابی به توسعه مهارت آموزی افتتاح کرد و در این مرکز بستری فراهم شده است تا ایده‌های دانش آموزی، تجاری سازی شده، به تولید داخلی، اشتغال زایی و رونق اقتصاد منجر شود.