نشست سران کشور‌های عربی با آمریکا| لفاظی‌های تکراری بایدن علیه ایران این بار در جمع سران عرب

به گزارش شهرآرانیوز، نشست جده موسم به امنیت و توسعه امروز به میزبانی عربستان سعودی و با سخنرانی ولیعهد سعودی آغاز شد.

محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی طی سخنانی در این نشست گفت: گردهمایی امروز ما در حالی است که منطقه و جهان با چالش‌های بزرگی روبه رو است. چالش‌های بزرگی که دنیا اخیرا با آن مواجه شده است، نیازمند تلاش‌های بین المللی بیشتر است.

وی در سخنانش به ایران هم اشاره کرد و گفت:  از ایران می‌خواهیم با کشور‌های منطقه همکاری کرده و به اصول قانون بین الملل پایبند باشد و با آژانش بین المللی اتمی همکاری داشته باشد.

محمد بن سلمان که جنگ علیه یمن را به راه انداخته بعد از گذشت چندین سال از جنگ بر راهکار سیاسی برای پایان دادن آن تاکید کرد و گفت: ما همچنین از همه می‌خواهیم که برای حل سیاسی یمنی-یمنی بحران در یمن تلاش‌های مضاعفی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این نشست سرآغاز مرحله جدیدی از شراکت راهبردی بین کشور‌های منطقه و ایالات متحده آمریکا باشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دومین سخنران این نشست بود که گفت که «در آینده اعضای جدیدی به همکاری بین کشور‌های منطقه از جمله اسرائیل ملحق خواهند شد.»

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ادعا‌های واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با سران برخی کشور‌های عربی را تکرار کرد.

جوبایدن مدعی شد که از همپیمانان خود در منطقه در رویارویی با تروریسم حمایت خواهیم کرد و ما برای مقابله با تهدید‌های تروریستی در منطقه مصمم هستیم.

وی ادعا کرد فعالیت‌های ایران برهم زننده ثبات در خاورمیانه است.