سازمان ملل: بیشتر از ۱۷۰ خبرنگار افغانستانی در ۱۱ ماه مورد خشونت قرار گرفتند

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق گزارش یوناما پس از به قدرت رسیدن طالبان بر افغانستان تا کنون ۱۷۳ مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است.

گزارش تازه یوناما که امروز، چهارشنبه، ۲۹سرطان/تیر نشر شده است، نشان می‌دهد که از ۱۵ اگست سال ۲۰۲۱ تا ۱۵ جون سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۷۳ خبرنگار مورد خشونت قرار گرفته‌اند که از این میان، ۱۶۳ مورد به مقام‌های طالبان نسبت داده شده است.

بر اساس این با به قدرت رسیدن گروه طالبان ده‌ها رسانه‌ی تصویر، صوتی و چاپی در کشور بسته و هم‌چنان تعداد از رسانه‌های کشور در خدمت طالبان قرار گرفته‌اند و از آن‌ها به عنوان مرجع تعمیم افکار طالبانی استفاده صورت می‌گیرد.

گزارش طالبان در این مدت، ۱۲۲ مورد بازداشت خودسرانه خبرنگاران، ۵۸ مورد بدرفتاری، ۳۳ مورد تهدید و ارعاب و ۱۲ مورد بازداشت بدون ارتباط به کار خبرنگاری را مرتکب شده‌اند.

هم‌چنان در این گزارش تازه تصریح شده است که‌ در ده ماه حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان،۶ خبرنگار جان باخته‌اند که ۵ مورد آن به گروه داعش و ۱ مورد آن به افراد ناشناس نسبت داده شده است.

گفتنی‌ است که با به قدرت رسیدن گروه طالبان ده‌ها رسانه‌ی تصویر، صوتی و چاپی در کشور بسته و هم‌چنان تعداد از رسانه‌های کشور در خدمت طالبان قرار گرفته‌اند و از آن‌ها به عنوان مرجع تعمیم افکار طالبانی استفاده صورت می‌گیرد.

منبع: صدای افغانستان