وقتی دنیا به والیبال ایران احترام می‌گذارد

گروه ورزش/شهرآرانیوز، مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال دنیا از روز گذشته به میزبانی بولونیای ایتالیا آغاز شده است.
بر اساس برنامه ریزی کمیته برگزاری تیم‌های برزیل، فرانسه، لهستان، ژاپن و ایران در هتل سیدنی این شهر اقامت دارند و رسانه‌های خارجی و داخلی ایتالیا با حضور در لابی این هتل با بازیکنان و مربیان تیم‌ها به گفتگو می‌پردازند.
موضوع اعتراض ایران، لهستان و فرانسه به کیفیت میزبانی این رقابت‌ها موجب شد که مسئولین برگزاری مسابقات کیفیت امکانات پذیرایی هتل را ارتقا دهند و همچنین برای انتقال تیم‌ها به سالن تمرین باتوجه به مسافت نسبتا زیاد، نیروی پلیس تیم‌ها را همراهی کند.
نگاه ویژه و محترمانه بازیکنان و مربیان تیم‌های مختلف به بازیکنان و مربیان ایران قابل توجه است و گا‌ها در مصاحبه‌ها و گفتگو‌های خود درباره آینده درخشان بازیکنان تیم ایران صحبت و از ملی‌پوشان کشورمان تعریف و تمجید می‌کنند.
به عنوان نمونه آندره آ جیانی سرمربی تیم ملی فرانسه با دیدن بهروز عطایی سرمربی تیم ایران در لابی هتل به سراغ وی آمد و اظهار داشت تیم‌تان بسیار خوب است و آینده درخشانی دارد و مطمئن هستم در آینده بیشتر از این بازیکنان خواهیم شنید.
گربیچ سرمربی تیم ملی لهستان نیز در مصاحبه پیش از دیدار با ایران اظهار داشت: آن‌ها خیلی خیلی خوب هستند. سه بازیکن بلند زن ایران عملکردی در سطح جهانی داشته‌اند. میلاد نیز سال‌ها در این تیم بوده و نمی‌توان از هیچ کلمه‌ای برای توصیف او استفاده کرد و او فوق العاده است. اما دو بازیکن دیگر نیز فوق‌العاده و یک سورپرایز محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: آن‌ها خیلی خوب والیبال بازی می‌کنند. پس از پایان حضور نسل قبلی در تیم ایران همه منتظر بودند تا ببیند آن‌ها با ابن تغییر چگونه دست و پنجه نرم می‌کنند، اما دیدم که خیلی خوب با این موضوع کنار آمدند و اگر بهتر از نسل قبل نباشند، حداقل در همان سطح قبلی والیبال را بازی می‌کنند.