«بیانیه گام دوم انقلاب و انتقال مرزهای دانش» محورهای همایش شانزدهم خواهد بود

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، دکتر غلامرضا خواجه‌سروی در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در محل هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره پیش‌گامان جنبش دانشجویی مسلمان در خارج از کشور، شهیدان بهشتی و چمران، را گرامی می‌داریم.

دبیر علمی شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی مسلمان در طول تاریخ حرکت اسلامی ملت ایران بنا به تناسب زمانی و نیاز‌ها اقدامات زیادی در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام داده است، افزود: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب، این دغدغه وجود دارد که نقش دانشجویان در خارج از کشور دیده و برای عملیاتی‌شدن اهداف این بیانیه و تحقق این بیانیه تصمیم گرفته شود؛ بنابراین این همایش با هدف انتقال مرز‌های دانش برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال مطلوب شرکت‌کنندگان از این دوره همایش، بیان کرد: طی فراخوانی که صورت گرفت، دانشجویان از قاره‌های مختلفی مانند اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا ثبت‌نام کردند و درنهایت مجموعا ۶۵ نفر برای حضور در این همایش انتخاب شدند.

دبیر علمی شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به اینکه همه موضوعات در این همایش حول بیانیه گام دوم و انتقال مرز‌های دانش و فناوری است، تأکید کرد: بزرگان، اساتید دانشگاه و کسانی که نیاز‌های جمهوری اسلامی را مطرح می‌کنند، در این همایش حضور خواهند داشت. در این راستا آنچه در این همایش گفته خواهد شد، به‌عنوان یک سند منتشر می‌شود.