ماندگاری هوای گرم در مشهد و خراسان رضوی تا پایان هفته (۱ مرداد)

گروه جامعه | شهرآرانیوز، زهرا مبشری‌نسب در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و سرخس با ۴۵ درجه گرم‌ترین نقطه خراسان رضوی بوده است. هوای گرم تا روز دوشنبه در سطح استان ماندگار خواهد بود و در مناطق گرمسیر استان تا بیش از ۴۰ درجه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین سرعت وزش باد نیز با ۷۲ کیلومتر در ساعت مربوط به شهرستان سرخس بوده است. همچنین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و احتمال بروز خسارت تا پایان هفته در مناطق بادخیر استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای بعدازظهر روز جاری در شمال غرب خراسان رضوی در ارتفاعات افزایش ابرناکی و احتمال رگبار‌های پراکنده باران نیز پیش‌بینی شده است.
مبشری‌نسب گفت: حداکثر دمای مشهد در روز گذشته به ۴۱ درجه رسید. کمینه دمای هوای مشهد برای روز جاری ۲۴ درجه و بیشینه دمای هوا به ۳۹ درجه می‌رسد. حداکثر دمای هوای مشهد در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به ۳۷ و ۳۸ درجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: دمای هوای مشهد در روز سه شنبه به ۳۶ درجه خواهد رسید، اما مجددا دمای هوا به ۳۸ تا ۳۹ درجه افزایش پیدا خواهد کرد. مدل‌های هواشناسی از کاهش ۴ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در مشهد از اوایل هفته آینده به همراه رطوبت هوا خبر می‌دهد.