تذکر نمایندگان درباره پرداخت پاداش و سنوات پایان خدمت کارکنان بازنشسته وزارت خانه‌ها

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ضرورت افزایش توجه به فعالان کسب و کار‌های اینترنتی در مناطق کمتر برخوردار.

- تذکر سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان و جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم نظارت بر اجرای فرایند‌های نرخ‌گذاری بلیت هواپیما.

- تذکر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری: ضرورت تعیین تکلیف صدور مجوز مجتمع‌های بین راهی.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب به وزیر راه و شهرسازی:لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های مسکن‌های ملی و جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و سهم آورده برای مردم.

- تذکر سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت عمل به وعده‌های رفع مشکلات گمرک و گیت‌های منطقه آزاد اروند و سفر لنج‌های تجاری آبادان.

- تذکر احمد راستینه هفشجانی وزیر شهرکرد، بن وسامان و جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و رفع اشکالات آیین‌نامه اجرایی تدوین شده.

- تذکر محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین و جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت پول گندم کشاورزان.

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات مساکن روستایی توسط سازمان برنامه و بودجه.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار به رئیس جمهور: لزوم بررسی و ارسال لایحه اصلاحی جهت تصحیح حقوق و مزایای بازنشستگانی که به صورت غیرارادی مشمول تعدیل نیرو شده و با بیمه بیکاری بازنشسته شدند.

- تذکر محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت و جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم بازنگری در کنار گذاشتن نیرو‌های متخصص و کارشناس در وزارتخانه.

- تذکر سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان از رئیس جمهور: لزوم تسریع در ابلاغ مصوبات شورا‌ها و دستگاه‌های اجرایی.

- تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در پرداخت وام مسکن روستایی و نوسازی خانه‌های روستایی.

- تذکر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت پاداش و سنوات پایان خدمت کارکنان بازنشسته وزارتخانه‌ها.

- تذکر ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان به رئیس جمهور: لزوم اجرای کامل قانون جامع معلولان.

- تذکر مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در روند اصلاح و به روزرسانی شاخص‌های مناطق محروم و سهم هر استان از اعتبارات بند (ط) ماده (۳۲) قانون احکام دائمی کشور.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص لزوم واریز یارانه نقدی به حساب همه سرپرستان خانوار تا زمان راستی آزمایی دقیق و صحیح پایگاه‌های اطلاعاتی

- تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم رعایت عدالت در اعلام اراضی مناسب برای انبوه سازی مسکن به محدوده شهری به خصوص در شهر‌هایی مانند نیشابور

- تذکر سارا فلاحی نماینده ایلام به وزیر بهداشت و درمان درخصوص لزوم بازنگری در قطع همکاری دانشکده‌های علوم پزشکی با پرستاران و نیرو‌های طرحی فعال در ایام کرونا.