خبرخوش برای اهالی طرق مشهد| افتتاح مدرسه خیرساز حیدرعلی در مهرماه

رنگ آمیز| شهرآرانیوز، سیدعلی حسینی در گفتگو با خبرنگار ما از مشارکت آستانقدس، آموزش و پرورش و شهرداری مشهد برای احداث مدرسه در منطقه کم برخوردار طرق خبر داد و افزود: این مدرسه با مشارکت خیرمدرسه ساز آقای حیدرعلی احداث شده است.

وی در ادامه یادآور شد: سال ۹۶ مردم منطقه طرق زمینی را از آستان قدس  برای احداث یک باب مدرسه گرفتند.

حسینی توضیح داد: برای ساخت مدرسه آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس فرد نیکوکاری بنام "حیدرعلی" را پای کار آورد که این فرد  اجرای ۸۰ درصد پروژه را به عهده گرفت.

عضو شورای معتمدین محلات مشهد در ادامه گفت: نیکوکار محترم، طبق قولی که داده بود خرداد ماه امسال به تعهدات‌ خود عمل و ساخت مدرسه را به سقف مورد نظر رساند.

وی بیان کرد: طبق قراری که با اداره نوسازی مدارس داشتیم بخشی از کار را در ادامه این اداره به عهده‌ گرفته بود که در جلسه ای مصوبه تا سقف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون از سوی نوسازی مدارس نیز تعیین تکلیف شد و با یک استعلام، تکمیل ساختمان را پیگیری خواهند کرد.

به گفته‌ی این عضو شورای معتمدین محلات مشهد، زیرسازی و آسفالت را نیز در جلسه ای که اعضای شورا در مسجد طرق داشتند قول  انجام آن را دادند و شهرداری مشهد زیرسازی و محوطه سازی آن را انجام خواهد داد.

همچنین حسینی از مشکلات منطقه طرق در حوزه آموزش به حضور اتباع اشاره کرد و گفت: اتباع فرزندان بسیاری دارند و همین باعث شده که در طرق، حداقل  ۵۰۰ دانش آموز کلاس نداشته باشند.

وی یادآور شد: مدرسه والفجر، مدرسه قدیمی این منطقه نیز در حال تخریب است و از نظر سیم کشی و بنای فرسوده ایمن نیست و اولیای دانش آموزان اجازه رفتن فرزندانشان به این مدرسه را نمی دهند.

وی تاکید کرد: وجود این مشکلات ضرورت افتتاح مدرسه جدید را بیشتر و با پیگیری های انجام شده مهر امسال محقق خواهد شد.

عضو شورای معتمدین محلات مشهد گفت: خبر خوش ما برای اهالی طرق، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه حیدرعلی و افزایش ظرفیت آموزشی این منطقه در مهر ۱۴۰۱ است.