اینفوگرافی عملیات مرصاد منتشر شد

به گزارش شهرآرانیوز، منافقین سال ۶۷ در شرایطی به ایران حمله کردند که قطعنامه پایان جنگ پذیرفته شده بود. مرصاد به معنای کمینگاه و نام عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام علیه منافقان کوردل بود. «عملیات مرصاد» یا «عملیات فروغ جاویدان» در تاریخ ۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ درگرفت. عملیاتی که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی و اجرا شده بود عملاً با شکست روبرو شد.

فرمان عملیات مرصاد با رمز "یا علی ابن ابیطالب" صادر شد، براین اساس یک ستون به طول ‏چهار کیلومتر مسلح به توپ، تانک، نفربر، تفنگ ۱۰۶، ‏خودرو‌های سنگین حامل مهمات و سایر ادوات نظامی و ‏لجستیکی، جاده دشت حسن آباد را پوشانده بودند که ‏ناگهان صدای بالگرد‌های هوانیروز ارتش ‏جمهوری اسلامی ایران در فضا طنین انداز شد. ‏

‏بمباران هوایی خلبانان نیروی هوایی چنان دقیق و موثر ‏صورت گرفت که تمام سازمان نظامی منافقین از هم ‏فروپاشید و چند لحظه بعد، بالگرد‌های کبری هوانیروز ‏از چپ و راست، انبوه نفرات و تجهیزات دشمن را مورد ‏حمله قرار دادند.

عملیات پیروزمندانه "‌مرصاد" به عنوان یکصد و چهارمین ‏عملیات انجام شده در طول هشت سال دفاع مقدس و هفتادمین ‏عملیات آفندی رزمندگان غیور ارتش اسلام از ‏نظر طراحی، تاکتیک رزمی است و از نظر اجرا نیز می‌توان آن را‏ آخرین عملیات بزرگ و پیروزمندانه در جنگ تحمیلی قلمداد کرد.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اینفوگرافی یا اطلاع نگاشت عملیات مرصاد را در سالروز انجام این عملیات منتشر کرد.

اینفوگرافی عملیات مرصاد

منبع: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس