غربالگری بینایی ۷ هزار کودک مشهدی ۳ تا ۶ سال
علی صمدی جوان

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ طرح ملی غربالگری بینایی و جلوگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از ابتدای خرداد ۱۴۰۱ در پایگاه‌های بینایی سنجی تحت نظارت سازمان بهزیستی آغاز شده است.

جواد بهنام، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد طی گفتگو با شهرآرانیوز گفت: در طرح غربالگری بینایی چشم، ۷۲ مرکز مثبت زندگی در شهرستان مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و براساس گزارش ثبت احوال، بیش از ۲۴۰ هزار کودک رده سنی ۳ تا ۶ سال در شهرستان مشهد هستند که مشمول این طرح می‌باشند.

بهنام افزود: از این تعداد، تنها ۷ هزار کودک از ابتدای خرداد تا کنون غربالگری شده اند که فاصله بسیار زیادی با جامعه هدف خود داریم و طی جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیران و مسئولان فنی مراکز تست بینایی داشتیم، از آن‌ها خواستیم تا در انتشار اطلاعیه‌ها و فراخوان‌های این طرح ملی، اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر بهزیستی مشهد خاطرنشان کرد: غربالگری بینایی در منطق کم برخوردار و محروم به صورت رایگان خواهد بود و در مناطق برخوردار براساس تعرفه اعلامی، هزینه گرفته خواهد شد؛ اما در همین مناطق نیز اجباری برای پرداخت هزینه غربالگری نخواهد بود.

بهنام عنوان کرد: طرح مذکور تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌کنیم تا قبل از بهمن ۱۴۰۱، به هدف جامعه آماری خود دست یابیم.