تشکیل ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان

به گزارش شهرآرانیوز، این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرداری مشهد در راستای هماهنگی و پیش بینی حوادث احتمالی و پیشگیری از حوادث تشکیل شد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: هدف از تشکیل ستاد بحران پیش بینی ها برای کاهش خسارت و جلوگیری از خسارت های احتمالی است تا حوادث را به حداقل برسانیم.

یعقوبعلی نظری ابراز امیدواری کرد تا با پیش بینی های لازم در استان، خسارت جانی نداشته باشیم و خسارت مالی را کاهش دهیم.

به گفته استاندار خراسان رضوی، جلوگیری از غافلگیری بسیار مهم است و هشدارهای لازم را باید به مردم داد و همه در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: هماهنگی بین دستگاه ها در لایه های مختلف دارای اهمیت است و با توجه به نوع بحرانی که قابل پیش بینی است، تاکید دارم که در درون دستگاه ها و در مرحله بالاتر هماهنگی بین دستگاهی فراهم شود.

نظری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای آمادگی مردم ادامه داد: در مرحله اول شبکه فرمانداران، دهیاران و بخشداران باید مستقر و حضوری هشدار به مردم بدهند.

وی از رسانه ها و صداوسیما خواست تا پیام های هشدار دهنده را داشته باشند و افزود: پیامک اطلاع رسانی در نقاطی که ضریب وقوع بالاست داده شود و نیز به گردشگران اطلاع رسانی شود.

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: درگز، کلات، چناران و مناطق ییلاقی مشهد در طرقبه شاندیز مشهد بارندگی پیش بینی می شود.

پیش بینی برای نواحی شمالی مشهد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این جلسه اظهارکرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان و کشور شرایط خاصی پیش بینی و سامانه‌ های بطور نامنظم بروز و ظهور دارد.

محسن نجات افزود: براساس همین مساله در جهت آمادگی پیشگیری جلسه ستاد بحران تشکیل و با توجه به هشدارهای هواشناسی از ۶ مرداد در آماده باش هستیم.

نجات با بیان اینکه در تمامی دستگاه های استان آمادگی ایجاد واقدامات لازم انجام گرفته است، افزود: جلسه با شهرداری برگزار شد و طبق پیش بینی ها در نواحی شمالی مشهد نیاز بود شهرداری آمادگی داشته باشد.

امروز و فردا شرایط هوا ناپایدار است

عراقی زاده، مدیر کل هواشناسی استان نیز در ادامه این جلسه گفت: خراسان رضوی امروز و فردا ناپایداری داریم و احتمالا شهرهای شمالی‌تحت تاثیر قرار بگیرند.

به گفته وی، شهرهای درگز، کلات، چناران و دامنه طرقبه شاندیز مشهد بارندگی خواهیم داشت و باید مدیران در آماده باش باشند.

وی با یادآوری اینکه کشورهای همسایه ایران نیز درگیر خواهند شد، افزود: در سالهای اخیر به این شکل نبود و امسال اولین بار که کشور ما به این شکل درگیر این سامانه شد.

وی در خصوص شرایط مشهد نیز گفت: در شهر مشهد ارتفاعات و مناطق کوهستانی ممکن است سیل‌ اتفاق بیفتد که پیش بینی ها و هشدارهای لازم باید به مردم داده شود.

{$sepehr_media_537576_400_300}