«شهر همگان» به صحن علنی رسید
رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای شهر مشهد از نهایی شدن مطالعات و نگارش طرح «شهر همگان» و ارائه آن در جلسه امروز صحن علنی شورا خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا افزود: طرح شهر همگان با اولویت حمایت از گروه‌های خاص و در راستای منشور حقوق شهرنشینی نوشته شده‌است و در آن شهرداری برای حمایت از گروه‌های خاص موظف شده است. وی ادامه داد: در این طرح اولویت ۳ گروه خاص متشکل از کودکان، کم‌توانان جسمی و بانوان لحاظ شده و افراد کم‌توان جسمی-حرکتی، جانبازان، سالمندان، زنان باردار و بیمارانی که در دوران نقاهت به سر می‌برند، در دسته دوم قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه در موضوع کودکان حدود یک‌سال‌ونیم قبل طرح شهر «دوستدار کودک» به تصویب شورا رسیده است، افزود: افراد کم‌توان جسمی و بانوان نیز در طرح شهر همگان لحاظ شده‌اند و مقرر شده است در شهرداری اداره مشخصی برای رسیدگی به امور این ۳ گروه تأسیس شود.
وی بیان کرد: با این طرح، چنین برنامه‌هایی دارای یک مسئول مشخص و واحد می‌شوند و در تمام اماکن در حال ساخت و ساخته‌شده ازجمله پارک‌ها، معابر، زیرگذرها، پل‌ها، پیاده‌رو‌ها و ساختمان‌های شهرداری شرایط و ملزومات مناسب‌سازی رعایت خواهد شد.